پیام ها و اعلامیه هاتیتر یک

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان بمناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

فرا رسیدن عید سعید فطر را به همه ای آنهائیکه ضیافت الهی را در این ماه لبیک گفته و به آن حرمت گذاشته اند تهنیت و تبریک عرض میداریم.
در طی این ماه بندگان پرشور الهی با یک دنیایی ” انبساط و شادیی معنا دار”، ” چهره پر از یقین و طمیننه” از ” پایی بند شهوت رسته” و در” فضای عالم قدس طیران نموده اید.” فرشته عقل را خلعت از آزادی بخشیده” و ” اهریمن نفس اماره را به زنجیر کرده اید”، اینک برگزاری مراسم” عید سعید فطر” بمعنای اینست که شما در این لحظه های ناب ملکوتی سیطره ی” معنویت” را ” بر حیوانیت” تسلط بخشیده، خوی ” ملکوتی و لاهوتی” را بر بعد ” ناسوتی و مادی گرائی” غلبه داده اید. شما در طول یک سال شاید باره ها نسبت به قلب تان احساس کدورت کرده، غبار و خاشاک بر ایوان روح های شما نشسته و سحاب غلیظ رذیلت و خباثت آن فانوس فطرت بشری تان را کم نور کرده بود، در این ماه یعنی در این ” بزم عشق” فرصت پیدا کرده از ” مضیق حیات” مادی گذشته و ” وسعت مکان و لامکان” را با چشم بصیرت به تماشا نشسته، با آموزه های عدالت خواهی، ایثار، احسان، همزیستی مسالمت آمیز، تعاون و کمک به تهی دستان و فقرا، به زندگی تان معنا بخشیده، به افق هستی بال گشودید. آری! این ارعاب، جنایت، جوی خون، قتل انسان، اختلاس، سرقت اموال عمومی، افتادن در دام زندگی مبتذل سزاوار موجودی نیست که خلیفه خدا در زمین و تاج ” لقد کرمنا” بر سر، زبان، گویائی حمد، سینه، لبریز از عشق هستی بخش باشد، در این گلشن باید هم ” گل را بیبینیم” و هم رمز غنچه” را بفهمیم، که ” شوق دل و ذوق عرفان در تسلی ها کم از جبریل” نخواهد بود.
ما -مردم افغانستان- با الهام از فضای معنوی این ماه سعی کنیم که دنیای سیاست ما هم معنوی شود زیرا هیچ نیروئی این ” زورق” بشکسته ی سیاسی و اجتماعی ما را به ساحل نجات نخواهد رسانید، بحران دیر پا و ریشه دار این سرزمین را کنترول نخواهد توانست. آری! تنها تابیدن آفتاب سعادت و انسانیت، امنیت و آرامی مستلزم اینست که ما -افغانستانی- شخصیت ملی داشته و شیفته آرمان های شهدا و ارزش های والای انسانی و اقتدار ملی خود باشیم. بعزم قربانی خود برای دیگران زندگی نکرده، برای تحکیم و تثبیت پایه های سیادت و آقای فردی خویش جفای براین مردم رنج دیده روا نداشته. بل کاکل آشفته ی ایثار، دیگر خواهی و کمک به فقرا و محرومین را شانه زنیم. کاشانه وحدت ملی را طوری مهندسی سازیم که بستری زیست فرهنگی متعادل برای همه اقوام باشد. اقتدار ملی را به اندازه ظرفیت و توانائی بخشیم که هیچ خیره سری و طماعی خیال تجاوز به اقتدار ملی ما را در سر نپروراند. ما آئین شهروندی را بر اساس وثیقه ای ملی مان در این کشور نهادینه سازیم، بساط مشارکت سیاسی را پهن کرده، جشن تکامل مدنیت مان را علی الرغم وحشی گری ها و آدم خواری ها برگزار کنیم.
بار دیگر، ضمن تبریک گفتن عید سعید فطر برای شهدا علو درجات، برای شما و کشور عزیز مان عزت و سربلندی استدعا داریم. 


ابوالحسین یاسر
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان


برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا