پیام ها و اعلامیه هاتیتر یک

شب های قدر را با همه ای مناسبت ها و اتفاق هایش (نزول قرآن، دعا و نیایش، شهادت فطر عدل، تقوای علی(ع)) را گرامی داشته و معنویت این شب ها را برای مردم عزیز خود آرزومندیم.

شب های قدر ناب ترین لحظه های ست که آدمی در اثر عبادت و نیایش از خود بخدا آگاهی میرسد. گام بردارندگان طریق الی الله در اثر عبودیت، همه ای حجاب های ظلمانی را پاره کرده زهر چه رنگ تعلق پذیرد و خاطرش آزاد می شود، مگر تعلق او بماه رخساری یعنی مبداء آفرینش همان مبداء که این شهر را ضیافت الله عنوان کرده است در این ماه و در این شب های قدر خداوند بنده گانش را فراخوانده است که طریق سیرالی الله را تمرین کرده و با امساک فزیکی به قله ای مرتفع امساک قلبی و روحی عروج نمایند و در سایه ای روزه گرفتن خاک را در نور دیده و به افق بی کرانه ای معنویت پرواز کنند و در این لحظه های سبز نوعی مبارزه با نفس را آموخته و زمینه دوست داشتن و عشق ورزیدن را با خالق کاینات و محبوب واقعی فراهم سازند. 
در طول یک سال غبارغفلت بر قلب پر از عطوفت روزه داران نشسته و کدورت مادی بر روح معنوی آنها غلبه یافته و فراموش کرده که مرغ باغ ملکوت بوده و نه از عالم خاک، اینک شب زنده داران در این شب ها و روزهای میسوزند که خاکستر شوند و پا بر فرق هستی میزنند، میمیرند و تولد دوباره می یابند، به کمال آدمیت و انسانیت میرسند. وقتی آدمی از لحاظ باطن صیقل می شوند، بمرحله ای صفا و صمیمیت میرسند برای جامعه، مردم، فرهنگ، تاریخ خود عنصر مهم، سازنده، مثبت خواهد شد، هرگز اندیشه ای خیانت، غدر و جفا در قلب او راه نمی یابد جز خدمت به مردم، احسان بخلق، کمک به فقرا، همکاری با ایتام، دفاع از ارزش های اسلامی و انسانی، تلاش برای مردم سالاری مبارزه با بدی ها از قله وجودش سیلان پیدا نمیکنند، امیدوارم شب های قدر این چنین برکات داشته و مردم ما بهره های معنوی ببرند.

ابوالحسین یاسر
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا