پیام ها و اعلامیه هاتیتر یک

پیام تبریکی حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان بمناسبت انتخاب محترم میر رحمان رحمانی به عنوان رئیس پارلمان جمهوری اسلامی افغانستان

جناب آقای میر رحمان “رحمانی”!

انتخاب شما را به عنوان رئیس عالی ترین ارگان تقنینی کشور تهنیت و تبریک عرض میداریم ، توفیقات مزید شما را در راستای حمایت از قانون ، خدمت به کشور، بحران زدایی در جامعه و رهایی از انواع نکبت باری ها از خداوندمنان «ج» استدعا داریم. اجازه دهید بدین بهانه با توجه به حساس بودن شرایط و احساس مسئولیت نسبت به شما و مردم عزیزمان نکاتی را بعرض برسانیم :

کشوراکنون وارد فاز جدید از حیات سیاسی  آنهم در ابعاد وسیع و گسترده خویش شده/ میشود. آنچه که در مرحلهء عبور بیشتر آسیب می بیند هنجار ها و دستاورد های این مردم، همان “وثیقه ملی” یعنی قانون اساسی آنهاست ، شما اکنون در خانه ملت به عنوان رئیس گزینش شده اید، این “خانه”، مظهر اراده ملی و مرکز عظمت و عزت ساکنان این سرزمین بحساب می آید ، سعی ماباشدکه در قبال تمدن ، فرهنگ، تاریخ و  نسل امروز  و فردای کشور مسئول نباشیم،  دست کم متعهد به قانون اساسی – وثیقه ملی – باشیم که قانون اساسی تنها ملجاء و مرجع شهروندان بوده و نگهدار حقوق آنها میباشد.

بکوشیم که صلاحیت های قانونی پارلمان را داعیه داران “صلاحیت” دوای تعصب تکاسل  و تغافل تزریق ننماید. صلاحیت های پارلمان به عنوان تکینه ترین صلاحیت ها مشرق رفاه ، توسعه و بازسازی کشور را در اوج تیرگی ها انوار از اشراق عنایت کند، تاآنکه شکاف های ملی رفوشده ، فاصله ها بین حکومت و مردم تقلیل یافته و بحران نفوذی کاهش یابد.

ایادی مرموز و پنهان عزم تخریش شخصیت و حقیقت خانه ای ملت – پارلمان- را دارند ، این خطر ناکترین طرح و شوم ترین دکترین برای هدم و هتک مردم عزیز ماست زیرا با عملی شدن این دکترین اهریمنی شهروندان نسبت به این ارگان تقنینی حس تنفر پیدا کرده و بی اعتنا میشود دراین صورت ما هیچ چیزی نخواهیم  داشت .

ناگزیریم که دردمندانه مسایل و موضوعات یاد آوری شود ، در آخر یکبار دیگر از خداوند بزرگ «ج» مسآلت داریم؛ که شما درکمال سلامت جسمی و روحی گام های استوار برای پویایی و بالندگی کشور برداشته و شاهد پارلمان موفق و کامیاب باشیم.

دراخیر با اغتنام از فرصت مجددأ احراز مقام ریاست قوه مقننه کشور(پارلمان ) را برای شما تبریک گفته از خداوند بزرگ ج توفیقات مزید تانرا استدعا می نماییم .

والسلام

ابوالحسین یاسر

رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا