پیام ها و اعلامیه هاتیتر یک

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان بمناسبت ۸ ثور ۱۳۷۱

هشت ثور” ذکر ذاکرین” یا “یاد یادآوران” از امواج خروشان و از توفیدن اقیانوس خشماگین فرزندان کویر و توده های کرباس پوش و برهنه پای مردم این کشور در برابر استبداد و نظام های آدم خوار و کرکسان متجاوز است. بدین بهانه پیام ما که در واقع استراتژی امروز و آینده ای ماست، تقدیم شما میشود:


۱ _ تگرگ و صاعقه ی که آتش رعد و برق کوبنده آن خیمه ی، خیمه شب بازان تاریخ را خاکستر ساخت و بارقه ی امید، صور اسرافیل را در گورستان قرن دمید. با این همه سناریویی انسانی بودن، صبغه ی دینی، انگ و رنگ الهی داشت. تمام اراده های انسانی، آسمانی، تمام کنش های آدمی، ملهم از وحی و از آموزهای دینی، ناشی از انگیزه های دفاع از اقتدار، حیات و حاکمیت ملی بود. هر شهید که از خون سرخ شان خضاب می شد، ورد زبان شان” کلمته الله هی العلیا” بود.
۲_ بزرگترین” آفت” صحیفه انقلاب و جهاد، قومی، نژادی وسمتی ساختن آن بود. مردم برای زدودن آنچه که به استقبال شهادت میرفتند، یا در دخمه های نمناک می پوسیدند، در سلول زندان ها با زنجیر، شبانه درد دل داشتند، با تآسف همان چیز ها در قالب جدید، با ماسک ناشناخته سر رشته ی وحدت مردم را بدست گرفت در واقع رنج مجاهدان، آثار معنوی شهادت به نحو، معکوس جلوه کرد. آنکه در شانه اش تفنگ بود خدا میگفت این که قلم بدست گرفت یا ایها القوم والنژاد را سر داد. ؟ !
۳_ اکنون مردم عزیز، شهروندان آگاه ما بدانند که در آغاز تحول دیگری، در گردنه ی یک دگردیسی ژرف قرار داریم. برای ادای مسولیت خویش، در رابطه با بحران های کشور، تیم بازی های رایج، پروسه صلح، حفظ دست آورد ها، نظام مردم سالار، دفاع از حقوق زن، پاسداری از آموزه های اسلامی، استمرار خط شهادت، نهادینه شدن دموکراسی، حقوق بشر، رسیدن به توسعه، تکامل و ارتقای همه جانبه، خدا محور، انسان مدار و ملی گرا وارد عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شویم.
ما اگر به گذشته های خود نیاندیشیم و از مجرای عدالت و قانون، کتاب شهروند بودن خویشتن را تدوین نکنیم، به محرومیت همدیگر، به تضییع حقوق همنوع مان همت بگماریم. متوجه باشیم که بحران ها عمیق تر خواهدشد. بدانیم که برای افغانستان آرام، مستقل، دارای حاکمیت ملی به رعایت قانون واحترام به همدیگر نیاز مند هستیم. کشتی شکسته ی افغانستان تنها با آقای یک قوم یا متمتع بودن یک نژاد به ساحل نجات نخواهد رسید.شهروندان این کشور دریک تعامل انسانی و سازنده از ابرهای بحران عبور خواهدکرد. با تآمل به گذشته وبه امید آنروز، شما مردم عزیز، با صلابت و باوقار مسوول باشید.

ابوالحسین یاسر
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

مجاهدین حرکت اسلامی
مجاهدین حرکت اسلامی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا