اجتماع و فرهنگپیام ها و اعلامیه هاتیتر یکنشرات

صلح اولویت است، مقاومت یگانه گزینه!

برگزاری بزرگترین و باشکوهترین همایش سیاسی به همت و ابتکار حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

تالار برگزاری اجتماعات و گردهمایی‌هایی هوتل ستایش پیش از ظهر امروز ۱۳ ماه اسد، شاهد برگزاری بزرگترین و باشکوه‌ترین همایش سیاسی زیر نام و عنوان ” صلح اولویت است، مقاومت یگانه گزینه! ” بود.


در این همایش سیاسی که از جهات و ابعاد مختلف که در نوع خود بی‌بدیل خوانده شده است حضور یکپارچه، پرشور و باانگیزه هزاران تن از اعضا، منسوبین و هواداران حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان، علمای دینی، استادان دانشگاه‌ها، شخصیت‌ها و نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، طلاب حوزه‌های علمیه، دانشجویان پوهنتون‌های کابل به ویژه حضور خواهران متعهد، نمود چشمگیر داشت. در این همایش محترمه بانو زهره “خالقی”، رئیس امور زنان حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان، محترم تورنجنرال سردارمحمد “ابوالفضل”، مشاور وزیر دفاع کشور و محترم استاد ابوالحسین “یاسر”، رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان و مشاور رئیس جمهور در امور پشتیبانی از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور به ایراد سخن پرداختند. سخنرانان از آمدن صلح و ثبات ستایش و جنگ و خونریزی را نکوهش کردند و خواستار وحدت و یکپارچگی نیروهای اجتماعی یک‌گونه اندیش گردیدند.


محترم استاد ابوالحسین “یاسر” بیانات امروزی خود را که در اصل تبیین مواضع حزب در قبال رویدادها و موضوعات مهم کشور است، در محورهای همچون:

  • وضعیت امنیتی کشور و رویکرد سیاسی حزب به مؤلفه‌های جنگ و صلح
  • حمایت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی، مردم و قانون اساسی
  • حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی به عنوان ممثل اراده جمعی مردم در دفاع از وطن
  • شورای عالی دولت
  • حوادث جنگی افغانستان و سکوت سازمان ملل به خصوص سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی
  • دیپلوماسی غیرفعال وزارت امور خارجه کشور نسبت به مداخلات کشورهای همسایه

محترم استاد “یاسر”، رویکرد سیاسی حزب را چنین تعریف و تبیین کردند: “رویکرد سیاسی حزب ما، در شرایط کنونی دفاع از مردم، تمامیت ارضی، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است.”
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان در رابطه با پروسه صلح، موضع حزب را چنین بیان داشتند: “صلح زمانی تحقق می‌یابد که با مالکیت و مدیریت افغان‌ها بر محور منافع ملی شکل بگیرد.”
سخنرانی مکمل استاد ابوالحسین “یاسر” در صفحات مجازی حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان قابل شنود و دریافت می‌باشد.
در اخیر جا دارد از مساعی مشترک و همکاری نهادهای محترم امنیتی و همچنان از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها که رسالت‌مندانه و صمیمانه این همایش بی‌نظیر را زیر پوشش اطلاع‌رسانی قرار دادند، سپاسگزاری و ارج‌گزاری داشته باشیم.

ریاست دارالانشاء

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا