اجتماع و فرهنگپیام ها و اعلامیه هاتیتر یکحقوق بشر

خجسته باد هشتم ثور سالروز پیروزی جهاد مقدس مردم افغانستان

هشت ثور روز پیروزی جهاد گران افغانستان در مقابل قوای متجاوز شوروی وقت و عمال شان میباشد.

هشت ثور روزیست که خونهای پاک شهدای میلیونی کشور به ثمر نشسته و متجاوزین و دست نشاندگان شان را از اریکه قدرت بزیر آورد.

این روز خجسته و میمون را به همه مردم قهرمان افغانستان مخصوصا مجاهدین سرفراز و خانواده های معظم شهدا تبریک عرض می نماییم .

باید اذعان بداریم که بعد از پیروزی در هشتم ثور و بانفوذ افراد مغرض و کینه توز در صفوف احزاب  و ضعف های مدیریتی از یک سو و خود بزرگ بینی ها، عدم همدیگر پذیری و مداخله بیگانگان از جانب دیگر باعث جنگ های داخلی و بروز مشکلات پسا پیروزی گردید که به نحوی طعم شیرینی پیروزی جهاد را به تلخی های ناشی از جنگ های قدرت طلبی مبدل نمود، اما به یقیین هشتم ثور ماحصل فداکاری پاکباخته گانی است که این پیروزی را بعد از ۱۴ سال جهاد و تلاش با خون خود رقم زدند. آنها با دنیایی از اخلاص و آرزو های بلند جنگیدند و استقلال و تمامیت ارضی کشور و دین و اعتقادات خویش را با خون خود بیمه کردند. و دقیقا آرزوی شان افغانستان آزاد و سربلند و عاری از خشونت و بی بندو باری بود و با همین اهداف بلند و بدست آوردن استقلال مجدد کشور و دفع تجاوز ننگین شوروی وقت بهترین سرمایه شان را که همانا جان های شرین شان بود به طبق اخلاص نهاده و فدا کردند.

امیدواریم خداوند بزرگ «ج»  روح شهدای عزیزی که این پیروزی را با خون خود رقم زدند خشنود داشته و بما توفیق ادامه راه و تحقق آرمان های شانرا عنایت بفرماید.

والسلام

ریاست فرهنگی

کابل – ۸ ثور ۱۴۰۰

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا