اجتماع و فرهنگتیتر یک

#نوروز_خجسته_باد

جشن نوروز را به مثابه ای اولین روز بهار روز طراوت و شادابی ، روز زایش مجدد زندگی و آغازی بر پیروزی سپیده دم بهارطبیعت بر شب های سرد و تاریک زمستان به عنوان جشن باستانی آریائی های کهن که در دل تاریخ نوید آور صلح و دوستی برای مردمان حوزه تمدنی آریائی ها می باشد تبریک و تهنیت عرض می دارم .

نوروز را گرامی میداریم تا درآستانه مذاکرات صلح افغانستان پیام آور محبت های بی پایان مردمان صلح خواه و آزاده ای سرزمین به خون غنوده افغانستان باشد که ازلابلای درد و اندوه از دل خرابه های جنگ پیام صلح با عزت و پایدار را به گوش ملت های صلح طلب جهان می رسانند .

مذاکرات مرتبط با صلح از جانب سناریو نویسان مدیریت صلح و جنگ افغانستان که درآستانه تجلیل از سال نو خورشیدی با نشست های مهندسی شده از چهره های که متاسفانه در ادوار مختلف پسا طالبان از جایگاه بلند عزت نفس در جهت منافع علیای وطن برخوردار نبوده اند نمیتواند ممثل اراده مردم آسیب دیده افغانستان باشد.

یکی از مولفه های دموکراسی حضور پررنگ احزاب سیاسی درقضایای مرتبط با صلح است .نقش اثرگذار احزاب سیاسی درگفتمان های صلح می تواند تسهیل کننده در جهت رسیدن به صلح پایداربوده که متاسفانه در نهاد های مدیریتی صلح در زمینه گزینشی اجرات صورت گرقته در ساختار مدیریتی صلح به این امر توجه صورت نگرفته است .

افغانستان بخشی از حوزه تمدنی آریائی ها بوده که تکاثر قومیت های مختلف بر غنامندی فرهنگی و سیاسی آن افزوده و هریک از اقوام باعزت این سرزمین بخشی از پویائی تمدنی این کشور را در ایجاد سنگ بنای ساختار های مرتبط با نظام سیاسی در امرمصالحه درنشست های ملی و بین المللی دارد که بایست در گفتمان های مرتبط با صلح لحاظ گردد .

از خداوند بزرگ استدعا دارم تا سال نو خورشیدی را برای ملت مان سال آرامش در سایه آفتاب گرم صلح در جهت تحقق آرزو های ملت درد دیده افغانستان قرار دهد .

ابوالحسین یاسر

رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا