اجتماع و فرهنگتیتر یک

#استاد_ابوالحسین_یاسر: « تقسیم و تجزیه اقوام بزرگ افغانستان به واحد های کوچک قومی خلاف منافع ملی افغانستان است. »

تدویر جلسه اختصاصی شورای رهبری حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

شورای رهبری حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان، بعد از ظهر امروز پنج شنبه ۲۸ حوت ۱۳۹۹ آخرین نشست کاری خود را در سال روان به ریاست محترم استاد ابوالحسین یاسر رئیس و با حضور محترم استاد شاه جهان احمدی معاون حزب در دفتر مرکزی برگزار کرد.

در ابتداء این نشست اختصاصی محترم استاد ابوالحسین یاسر در باره برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در کشور های فدراتیف روسیه و جمهوری ترکیه توضیحات مفصلی ارائه کردند.

ایشان در فراز دیگری از بیانات خود، ثبت نام اقوام بزرگ افغانستان را در تذکره های برقی به صورت واحد های کوچک قومی از سوی اداره ملی احصائیه و معلومات، در مخالفت آشکار و صریح با منافع ملی کشور خواند و خواستار تجدید نظر از سوی حکومت در این باره گردید.

استاد یاسر در بخش پایانی صحبت های خویش، درگیری فیزیکی میان افراد مسلح وابسته به کادر های رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان را یک توطئه و دسیسه از پیش برنامه ریزی شده از سوی دشمنان افغانستان تعریف کرد و خواهان خویشتن داری از سوی هر دو جناح حزب جمعیت اسلامی و حل این مسئله از راه های مسالیمت آمیز گردید .

در این نشست یاد شده که اکثریت اعضای شورای رهبری حزب حضور داشتند، پیرامون موضوعات مشمول آجندای جلسه هریکی از اعضاء دیدگاه های خود را ارائه نمودند و تصمیماتی در باره اجرایی شدن مصوبات اتخاذ گردید.

جلسه با تلاوت از آیات قرآن کریم آغاز و با دعای تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور پایان یافت

ریاست دارالانشاء

حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا