تیتر یکخبر تازه

ما به هماهنگی نیاز داریم ، نه رقابت های شکننده!

 از مدتها به اینطرف کابل جدا از اینکه شهر مملو از کثافات و راه بندی های تحمیلی ، آلودگی محیط زیست و بدتر از همه از جمله ناامن ترین شهر ها حتی نسبت به ولایات کشور گردیده بود. دزدی ، راه گیری های شبانه و روزانه و حتی قتل یک انسان بخاطر یک موبایل ، اختطاف، موتر دزدی وگروگان گیری همه به یک امر عادی تبدیل شده بود.

کاربجایی رسید که معاون اول رئیس جمهور موظف گردید تا امنیت پایتخت را بوسیله افراد مربوطه تامین نماید ، ایشان هم با ارائه طرحی همراه با مسئولین ادارات امنیتی کار را آغاز نمودند .

 تا اینک که تعدادی از مجرمین توقیف و تعدادی هم متواری و یا مخفی گردیده اند ، چنین نتیجه گیری میشودکه فعالیت های ایشان ثمر بخش بوده و واقعا میزان جرایم بصورت قابل ملاحظه ای پایان یافته است ، روزهاست که بخاطر یک موبایل کسی به قتل نرسیده است .

 جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر به عمل آید. باید یاد آور شدکه بعضا سخنانی که در بررسی های عوامل ناامنی گفته شده برای بعضی ها ملال آور بوده است .

 مثلا در جریان کار های صورت گرفته این موضوع که بعضی از بزرگان خود وسیله ترویج و توسعه جرایم گردیده است ، این بیان به تعدادی از وکلای محترم پارلمان حساسیت برانگیز بوده است و سرو صدا های را درپی داشت ، آقای صالح این موضوع را توضیح داده و گفتند که منظور تعداد محدودی است .

 البته اینرا باید گفت: این که جمعی از وکلای محترم خود قانون می شکنند خلاف نیست و نمونه آشکارش موتر های به اصطلاح یک کلید و دارای پلیت های و ج است، ایننوع پلیت در کجای قانون ترافیک کشور که از جانب پارلمان محترم به تصویب رسیده است میباشد؟ البته در امر قانون شکنی این عده از وکلای محترم تنها نیستند که ما انگشت انتقاد را فقط بسوی ایشان راست نماییم .

 و اما در شرایط فعلی که کشور در نهایت ناامنی و در معرض معامله های که برای آینده استقلال و حیثیت و عزت کشور خطر آفرین است و کشور کاملا در یک وضعیت شکننده قرار دارد ما در جهت هماهنگی و هم سویی تاکید نموده و موارد آتی را به عنوان پیشنهاد به مسئولین محترم قوای ثلاثه ارائه می نماییم :

 1- حل مشکلات با بعضی از احزاب و گروه های سیاسی و مدنی .

۲- حل مشکل و رفع تنش های موجود با شخصیت های مطرح و کارآ که به نحوی از دولت فاصله گرفته و یا دارند .

۳- ایجاد هماهنگی بین قوای سه گانه.( اینرا باید یقین داشت که امروز بیش از هرزمان دیگر هماهنگی بین قوای ثلاثه نیاز بی نهایت جدی است ) با توجه به شرایط و وضعیت موجود، و به منظور حفظ عزت و اقتدار کشور و با توجه به اینکه بزرگان باید برای مردم خود پل شوند و با توجه به دشمنی های ذلیلانه بعضی از کشور ها اعم از همسایه و غیرهمسایه و با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده مواردی راکه عرض کردیم آنرا مخصوصا در شرایط فعلی جدی وضروری میدانیم .

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا