اجتماع و فرهنگتیتر یکریاست امور فرهنگینشرات

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان به مناسبت عاشورای سال ۱۳۹۹

عاشورای حسینی، رمز بقای اسلام و علت طراوت و بالندگی معنای قرآن است. عاشورا ضربان قلب خورشید، درسینه ی خاک تیره و حضور سرشار امواج کوبنده ی نور، در سیطره ی بی امان ظلمت متراکم می باشد. نهضت خونین حسین و یاران شان و اسارت اهل بیت آن بزرگوار، نماد مقاومت شکوهمند علیه جادوگران قدرت و اشرافیت پلید جاهلیت، و تجلی درخشنده جاودانگی حق، و ازهاق باطل است.

علامه شهید اسماعیل بلخی گفته بود که: تاسیس کربلا فقط بهر ماتم و سوگواری نیست، بلکه دانش سرا و آموزشگاه اولاد آدم بوده و خواهدبود. مفاهیم سرنوشت ساز همانند: عزت، آزادگی، آدمیت، نجابت، شکوه، عدالت، ابهت، معنویت و خودیابی در این دانش سرا موج میزند. هر عنصر پویا میداند که قتلگاه حسین و یاران شان، اشباح توحید و در مصاف تجسم شرک و بت پرستی می باشد.

عاشورا زیباترین ارمغان اسلام به بشریت درتاریخ است. یکی از پیامدهای عاشورا کسب بصیرت است. یعنی بصیرت عاشورایی در پرتو تعمق و آموزش، آموزه های عاشورایی احراز میگردد. ما ازمردم و جامعه ی خود تنها همین بصیرت عاشورایی را استدعا داریم.

کشور عزیز ما، در آتش سوزنده ی افراطیت دست و پا میزند. نفاق و پراکندگی ملی، منافع علیای ما را دستخوش شان قرار داده، نا امنی، اختلاس، فساد اداری، جو هراس انگیز، فقر، بیکاری و محرومیت بیداد میکند. مردم غرق حیرت و دست پاچگی است و نمی دانند که چگونه زندگی بکنند؟ اساسی ترین سوال همین است که چگونه زندگی کنند؟ آگاهی و بینایی است که به همه ی دغدغه های شهروندان این سرزمین پاسخ ارائه میدارد. آگاهی است که آدمی در پرتو آن هم خود را می یابد و هم مسائل و موضوعات مربوط به کشور خود را فعالانه ارزیابی نماید. بدون آگاهی راستین، بشر همچون کرمها میلولد و توقف میکند، باالآخره می پوسد و متعفن می شود.

شعور شهروندی ما ایجاب میکند که نسبت به سرنوشت مان یعنی در رابطه با امور صلح و تآمین امنیت هر چه جدی تر اهتمام داشته باشیم و از همکاری نسبت به فقرا، تهی دستان و بینوایان امتناع نورزیم. با تلاشهای خستگی ناپذیر، جامعه خسته، جنگ زده و آسیب دیده مان را هر چه مسئولانه تر بازسازی نماییم.در رابطه با حادثه ی تاسف انگیز “پروان” رسالت هر فرد این کشور است که همکاری نماید. در واقع ما از سه منظر درقبال برادران خویش مسئولیم 《از نظر دین، انسان و هم سرنوشت بودن》. بنا براین از حکومت، مردم و جامعه مان میخواهیم که به آسیب دیدگان و به سیل زدگان تعاون، همکاری و همدردی کرده، بازوان مقاوم برای آنها باشیم.به امید جامعه ی آکنده از صلح و معیشت سالم.

ابوالحسین یاسر

رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا