پیام ها و اعلامیه هاتیتر یک

نمایش شکوهمند سیاسی امت اسلام به جهان بشریت خجسته باد!

حلول عید سعید قربان را به امت مسلمه، بویژه به مردم عزیز افغانستان و به خانواده های شهداء خجسته باد گفته و تبریک عرض میداریم.

آری ! عید سعید قربان، عید پیروزی توحید برشرک، یادآور نبرد سنگین ابراهیم با نمرود است. در آستانه این عید نسبت به اسراری که در مراسم حج نهفته است باید تأمل صورت گیرد. پیام حج به همه پیروان ابراهیم بت شکن و به همه امت فرزند صحرا که افق اندیشه اش از نور قرآن روشن شده اینست که با الهام از احرام در میقات حقیقت انسانی خویش را تبلور ببخشند و با مکتوم ساختن ماهیت شان خویشتن را مورد التباس قرار نداده و موجب فریب دیگران نشوند.

مراسم عید قربان، نمایش شکوهمند سیاسی امت اسلام به جهان بشریت است. هر فرد باید در جامعه، در شهر و در زندگی خویش گره با سیاست داشته باشد و مسلمان که از حج انزوا و پنهان شدن را آموخته باشد نه معنای حج را فهمیده و نه موقعیت خویش را در بستر زندگی، بنابراین امروز ما حق داریم سوال کنیم که آیا در جامعه و کشورمان گفتمان سیاسی داریم؟

گفتمان سیاسی کتاب ها و جزوه ها نیست که برای دانشجویان تدریس گردد. گفتمان سیاسی همان اصطلاح میشل فوکو است که دارای چارچوب و مرزهای مشخص می باشد. بنابراین انسانی شدن سیاست وابسته به مترقی بودن دیسکورس یا گفتمان سیاسی است. آنهای که برای نیل بقدرت, قومیت را هژمونی خواهی شان میسازد یا چهره های که بنام سیاستمدار تک رو و خود خواهی میکنند بدانند که بنام سیاست آدمیتش را در درون شان ذبح میسازند ما نیازمند آن هستیم که سیاست های وحشی گری، قومی و تک روی های ضد ملی را خنثی ساخته و دیسکورس سیاسی ملی را الترناتیف همه آنها بسازیم. باید بدانیم که در دنیای سیاست رَجزخوانی، شعار و سپر ساختن از قوم به معنای مبتذل ساختن سیاست بوده و با بازی سیاسی در چارچوب قانون بسیار فاصله خواهد داشت. اگر امروز امور سیاسی به نفع مردم نیست و سیاست به لجن کشیده شده دلیلش فقدان گفتمان سیاسی می باشد از پیامدهای شوم این وضعیت اینست که جو همگانی فوق العاده شکننده و التهاب آور شده است. عدالت رخت بربسته، قومیت و واسطه بازی سکه ای رایج گردیده و احراز چوکی های قدرت برمبنای خرید و فروش معامله می شود.

هموطنان عزیز! این کشور “دگل شکسته، رسن رسته، بادبان خالیست “و”زمین چو دخمه مرگ و زمان چو گور امید” می باشد. با برگذاری مراسم عید قربان دروازه های که صاحبان شان سرمایه ای ملی شما را ربوده اند دق الباب نسازید. با آئین مهر و وفا، با رسم ایثار و فداکاری فضای جامعه تان را معنوی و انسانی بسازید و به محرومین و تهی دستان که “نی کاخ مرمر و نه سرو لعبتی دارند” ،”محرم و دارنده اسرار” آنها باشید به مصدومین و معلولین و محرومین یاری رسانید و نسبت به سرنوشت سیاسی شان اندیشه نمآید. بدترین خیانت به کشور تولی داشتن به خیانت کاران ملی و دزدان رسوای کشور خواهد بود و بار دیگر با خجسته باد گفتن عید سعید قربان بیداری فکر و اندیشه برای شما استدعا دارم.

ابوالحسین”یاسر”

رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا