اجتماع و فرهنگپیام ها و اعلامیه هاتیتر یکریاست دارلانشاءسیاسیکمیته امور سیاسی

یاد داشت حزب حرکت سلامی متحد افغانستان پیرامون ارائه احصائیه نفوس شیعیان و هزاره های افغانستان از سوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا.

اخیراً وزارت امور خارجه آمریکا، آمار و ارقامی را که نشان دهنده جمعیت شیعیان و هزاره های افغانستان می باشد ارائه کرده که گویا شیعیان و هزاره های افغانستان ۱۰-۱۵ در صد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد ، احصائیه متذکره از سوی حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان به دلایلی موجه زیر مورد تردید قرار گرفته و قابل قبول نمی باشد:

۱-احصائیه غیر علمی و جانبدارانه بوده از سر حسن نیت تهیه و اعلام نگردیده است ، چرا که برابر به واقعیت های جامعه افغانستان نمی باشد.

 2-به باور ما و مطابق به واقعیت های جاری ، جمعیت شیعیان و هزاره های افغانستان چیزی در حدود ۲۵ در صد از کل جمعیت این کشور را احتوا می کند

۳-آمریکا همواره مدعی دموکراسی ، مردم سالاری و مدافع حقوق بشر بوده است. پیام آمریکا به کشور هایی جهان در همان عنوان های فوق نهفته است. اما با همه ی داعیه های متمدن و مدنی بودن ، ورود شان در این کشور دچار قصور و استراتژی آکنده از چالش و نابسامانی ها می باشد.

۴-نگاهی آمریکا به افغانستان ، عمیق ، فراگیر و آگاهانه نیست . در حقیقت با یک چشم به مسائل این کشور نگریسته ، و نگاهشان ، مبتنی بر آموزه های جهان نوین یا تجدد نبوده ، بلکه ارتجاعی و مبتنی براتوریته میباشد . روی این جهت ، رویکرد آمریکا در افغانستان دچار چالش گردیده و به آمریکا میتوان گفت که یکسو نگری راه حل نبوده/ نخواهدبود .

۵- آمریکا و عمالان کور و مزد گیران اش باید بدانند که تا هنوز هزاره ها تنها نیست یعنی تمام مساجد ، حسینیه ها ، احزاب ، کانون های فرهنگی ، آموزشگاه های دینی بر اساس قوم ، نژاد و طائفه ابتنا نیافته است . شیعیان افغانستان تمام نقاط وحدت شان را با رویکرد های مقدسات دینی تأسیس کرده است . برای خدمت به همدیگر مرز های نژادی و قومی را شکستانده و انسجام شان را حفظ کرده و خواهد کرد

۶-برای آمریکایی مفهوم شده باشد که شیعیان این کشور نیرویی متمرکز ، فشرده و هم چون بنیان مرصوص میباشند . گرچه همه اقوام مربوط شیعه و هم چنان هزاره ها ، شاید دسته ی سودجو ، دزد و سوء استفاده گر تحت عنوان های مختلف از قبیل کلان قوم ، رهبر ، نماینده و . . . داشته باشند اما تمام فعالیت این خیانت کاران ، مغایر با طبیعت بوده و قابل دوام نخواهد بود . بنابراین ، متن شیعه ، بعنوان یک حرکت طبیعی همیشه با هم و در کنار هم بوده و خواهد بود

۷- اینک باید گفت که آمریکا از اظهار نظر های غیر علمی و غیر مسئولانه خویش تبری جسته ، در غیر آن خرد سیاسی این کشور ( افغانستان ) ، آمریکا را ناگزیر میسازد که در باره تعداد کل شیعیان و هزاره های افغانستان تجدید نظر نموده و در برابر رسانه های بین المللی اظهار ندامت نماید.

با احترام

ابوالحسین یاسر

رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا