اجتماع و فرهنگپیام ها و اعلامیه هاتیتر یکشهداشهداء

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان بمناسبت شهادت مولوی عزیز الله “مفلح”

” اگرما نسبت به آرمان و اهداف شهداء احساس مسئولیت نکنیم، دچارخُسران ابدی خواهیم شد.”

                                                                                     ابوالحسین “یاسر”

پس از شهادت مولوی محمد ایاز نیازی، این بار در محراب عبادت، مولوی مفلح با نوشیدن جرعه های می از خمخانه ی شهادت، بسوی بارگاه حضرت دوست پرواز کرد و به ابدیت پیوست.
این دو عالم بزرگوار که خطیب نماز جمعه بودند. هر سخنرانی شان برای مردم و نمازگزاران عزیزما، احیاگر روح اعتدال و میانه روی بود. یعنی چیزی مهم ( اعتدال خواهی) که نه تنها در جامعه ما که در جوامع اسلامی، از ضرورت های اساسی و از نیازمندی های بنیادین محسوب شده/ خواهدشد. این دو عالم دین، در مسیر احیاء دین و نهادینه شدن اعتدالیت به درجه شهادت رسیدند که خداوند به علو درجات شان بیفزاید.
شهید مولوی “نیازی” و شهید مولوی “مفلح” علاوه بر مبارزه علیه افراطیت، به توسعه و تعمیق پایه های وحدت ملی و تقریب مذاهب اسلامی و تقویت روحیه اخوت اسلامی و در راستاء تبلیغ و ترویج احکام مقدس دینی و برای پیروزی دو اصل اساسی امر به معروف و نهی از منکر زحمات طاقت فرسا را متحمل شدند و صادقانه در خدمت جامعه اسلامی با تمام سخت کوشی ها راه می پیمودند وطی طریق میکردند. خداوند متعال به برکت خون این دو شهید(مولوی نیازی و مولوی مفلح) وسائر شهدای عزیز افغانستان، کشور و مردم مارا از نعمت امنیت، سعادت و زندگی توآم با ایمان بهره مند فرماید.
برای شهدا علو درجات وبرای وارثین شهدا توفیق رفتن در راه آرمان مقدس شهداء را از خداوند استدعا دارم.

ریاست فرهنگی
حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا