خبر تازه

وزیر حج افغانستان: افراد دارای علایم کرونا از حضور در نماز عید فطر خودداری کنند

عبدالحکیم منیب، وزیر حج و اوقاف در نشست خبری مشترک با فیروزالدین فیروز، وزیر صحت/بهداشت افغانستان گفت که افراد دارای علایم بیماری کووید ۱۹ از ادای نماز عید فطر در مسجد خودداری کنند.

آقای منیب از مردم خواست تا به توصیه‌های وزارت صحت برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا توجه کنند. او همچنین از طرف‌های درگیر خواست تا در روزهای عید فطر آتش‌بس کرده و گفتگوهای بین‌الافغانی را آغاز کنند.

وزارت صحت اعلام کرده که با شناسایی ۵۴۲ مورد مثبت در یک شبانه روز گذشته، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۹۲۱۶ نفر رسیده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت امروز (جمعه ۲ جوزا/خرداد) در این نشست خبری گفت در مدت یادشده ۱۲ نفر از مبتلایان نیز جان باخته‌اند که با این رقم شمار مجموعی جان باختگان به ۲۰۵ نفر می‌رسد.

کابل با شناسایی ۳۰۸۳ مورد مثبت در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

آقای فیروز تاکید کرد که به دلیل عدم مراعات محدودیت‌ها از سوی مردم، شمار مبتلایان روز به روز در حال افزایش است. او گفت: رابطه مستقیم بین افزایش واقعات مثبت و عدم رعایت شرایط وضع شده در کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت افغانستان تاکید کرد که وضع قرنطینه برای دراز مدت ناممکن است و به همین دلیل طرح رفع تدریجی محدودیت به دولت پیشکش شده است.

او گفت: ما یک طرح تدریجی برطرف کردن قرنطینه را به دولت پیشکش کردیم تا بتوانیم با این ویروس که شاید ماه‌ها یا سال‌ها دوام میاورد، زندگی خود را با در نظر داشت آن پیش ببریم.

افغانستان

از تردد غیر ضروری در روزهای عید جلوگیری می‌شود

در همین حال وزارت داخله/ کشور افغانستان اعلام کرده که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در سه روز عید از تردد غیر ضروری در کابل جلوگیری می‌شود.

طارق آرین، سخنگوی این وزارتخانه امروز در صفحه توییترش نوشت براساس فیصله کابینه افغانستان در روزهای عید فطر از تردد غیر ضروری جلوگیری و مسیرهای رفت‌و آمد در کابل مسدود خواهد بود.

در یک هفته اخیر بیشترین واقعات مثبت ویروس کرونا در کابل به ثبت رسیده است. مجموع مبتلایان به کرونا در این شهر در حال حاضر به ۳۰۸۳ نفر می‌رسد.

 منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا