اجتماع و فرهنگپیام ها و اعلامیه هاتیتر یکریاست امور فرهنگی

سالروز ولادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را به پیروان آنحضرت وبه همه ی صلح خواهان تبریک و تهنیت عرض می داریم!

امام حسن(ع) الگوی شایسته ی است، برای صلح خواهی، سالروز ولادت اورا گرامی داشته به امید رسیدن به صلح عادلانه در کشورمان هستیم، در ادامه لازم است مسائل ذیل را به عرض تان برسانیم:

۱ _ عینیت یافتن احزاب سیاسی معلول کار ویژه های آکادمیک احزاب است. حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان بعنوان یک جریان ریشه دار سیاسی، علاوه بر اینکه صبغه دینی و ملی دارد، پیشتاز در صحنه کار ویژه های آکادمیک می باشد. بنابر مدیریت آگاهانه وتوانمند ریاست این حزب یعنی جناب استاد ابوالحسین”یاسر” در راستاء بیداری وجدان و افکار جامعه مان تا هنوز گامهای استوار تری برداشته شده است. یکی از راه های بیداری، پیام های این حزب به مناسبت های مختلف دینی و فرهنگی میباشد.

۲_ در رابطه با صلح قبلا  اشاره بعمل آمد که صلح از اساسی ترین ضرورت های جامعه ما میباشد. پرواز به ستیغ قله های انکشاف، توسعه و ترقی مستلزم تامین صلح و همزیستی مسالمت آمیز بوده میتواند. جنگ پدیده شومی است که سیاه ترین تراژیدی را بوجود آورده و ارکان زندگی ما را متلاشی ساخته و فضاء زندگی را آکنده از تلخ کامی ها، اضطراب و نگرانی ها کرده است. بنابراین صلح با تمام پیامدهای مثبت خود در عین حال هر چه انسانی تر و با محوریت مصالح علیایی کشور و حاکمیت و اقتدار ملی، مدیریت گردد. تنها مرجع که در اربطه با صلح، شایستگی نمایندگی از مردم را دارد، حکومت جمهوری اسلامی افغانستان است. اما حکومت هم متوجه باشد که برای استحکام یافتن صلح، نقش احزاب سیاسی و جامعه مدنی را نادیده نه انگارد، زیرا این جریان ها و نهادها است که درتعاملات سیاسی، ظرفیت حکومت را در حل بحران ها، چالش ها ژرفنای بیشتر خواهد بخشید.

ریاست فرهنگی

حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا