خبر تازه

مجاهد کاکر، روزنامه‌نگار مطرح افغان درگذشت

مجاهد کاکر، روزنامه‌نگار، مجری برنامه‌های سیاسی و رئیس پیشین شبکه‌ تلویزیونی “طلوع‌نیوز” پس از یک بیماری طولانی در ۵۱ سالگی درگذشت.

آقای کاکر از چند سال به این طرف به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در آلمان تحت درمان بود. خانواده او با تایید مرگ آقای کاکر به بی‌بی‌سی گفت علت مرگ او همین بیماری بوده است.

پس از انتشار خبر مرگ آقای کاکر، روزنامه‌نگاران و مقام‌های افغان با نوشتن پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به او ادای احترام کردند.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای مرگ آقای کاکر را “یک ضایعه برای کشور” خوانده و او را خبرنگار متعهد و مجری ورزیده توصیف کرده است.

رئیس‌جمهوری افغانستان گفته است که آقای کاکر “خدمات قابل قدری در عرصه‌های رسانه‌ای و فرهنگی انجام داده‌ است.|

از جمله فوزیه کوفی، عضو پیشین پارلمان افغانستان و از چهره‌های سیاسی نوشته است که جامعه رسانه‌ای افغانستان امروز یکی از بهترین های خود را از دست داد.

Fawzia Koofi

روزنامه‌نگارانی که آقای کاکر را می‌شناختند، او را فردی حرفه‌ای، مهربان و بادانش توصیف کرده‌اند.

مجاهد کاکر گرداننده همچنین از پیش‌گامان اجرا و تهیه میزگردهای داغ سیاسی تلویزیون پرطرفدار طلوع در سال‌های پس از سقوط گروه طالبان بود. در سال‌هایی که رسانه‌های آزاد خبری در این کشور تازه آغاز به فعالیت کرده بودند.@hchakhansuri

مجاهد کاکړ یکی از خبرنگاران بلند آوازه کشوربود. او در کارمسلکی خود به یک الگو برای همه بدل شده بود. جای این شخصیت عزیز برای همیشه خالی است.
به همه دوستان و فامیل محترم اش تسلیت باد! انا لله و انا الیه راجعون.— Haroon Chakhansuri (@hchakhansuri) ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

@DrSimasamar

همدردی عمیق خویش را برای فامیل مجاهد کأ کر ابراز می دارم خداوند مغفرت کند .تلاش های اقای کأکر برای #ازادی بیان #فراموش ناشدنی است .— Dr.Sima Samar (@DrSimasamar) ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

به گفته خانواده او از آقای کاکر دو فرزند پسر به جا مانده است.

بستگان و خانواده او در بیانیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده‌اند، او را “قهرمان” و خبرنگار شجاع و توانا خوانده‌اند. در این بیانیه همچنین آمده است که آنها از اظهار همدردی همه، تشکر می‌کنند و به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم فاتحه آقای کاکر در زمان مناسبی برگزار خواهد شد.

مرکز خبرنگاران آزاد در سال ۱۳۹۳ جایزه “دستاورد یک عمر خبرنگاری” را به آقای کاکر اعطا کرد.

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا