اجتماع و فرهنگپیام ها و اعلامیه هاتیتر یک

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان به مناسبت روزهای هفتم و هشتم ثور از کودتای سیاه کمونیستی تا پیروزی مجاهدین!

اینک ما درآستانه دو حادثه تاریخی قرارداریم:
۱_ کودتای ۷ثور۱۳۵۷که از سوی چهره های مشخص علیه حکومت وقت صورت گرفت و موجب بروز یک سلسله وضعیت های ناهنجار درکشور گردید.
۲ _ حادثه دیگر، مربوط میشود به پیروزی مجاهدین در۸ ثور ۱۳۷۱ . درارتباط با سالروز این دوحادثه تاریخی، دیدگاهها و ملاحظات خود را خدمت شمامردم عزیز، میراث داران جهاد و خانواده های معظم شهداء، بعنوان پیام، یادداشت خواهیم کرد: ما، به مردم شریف وبه همه رهروان پوینده راه شهداء می رسانیم که، ازکودتای ۷ ثور ۱۳۵۷ و پیروزی مجاهدین در ۸ ثور ۱۳۷۱ و نیز تمام حوادث و اتفاقات گذشته برای رهایی از بحران امروز، فهم درست، عبرت آموز، مسئولانه و معقولانه داشته باشند. فهم ارتجاعی، متعصبانه وغیر مسئولانه از وقایع سرنوشت ساز، تنها ترین عامل سقوط افکار مردم بوده و نیز هر روز بیشتر نسبت به روزهای گذشته، گراف متلاشی شدن زیرساختهای فکری جامعه، بحران های تباه کننده سیاسی_ اجتماعی و عدم توسعه کشور، سیر صعودی را خواهد پیمود. ازسوی دیگر عدم مواجه مسئولانه با حوادث گذشته، گرایش جامعه را به خرافات بیشتر میسازد. بجای توجه به زمینه های تاریخی وقایع، به تصادف و بخت قائل میشوند. باتأسف ما بعنوان مجاهدین و میراث داران جهاد تا هنوز نتوانسته ایم فهم درست و معقولانه از گذشته خویش داشته باشیم.
برادران و خواهران!
اگر ما، دچار واگرایی وتشتت افکار واندیشه باشیم، در نزد نسل امروز و آینده مسئول خواهیم بود. حق ما است که باید بگوییم و بنویسیم که انسانی و اسلامی بودن هرکنش و عمل تابع هدف آن است. بنابراین جهاد و مقاومت مردم افغانستان مبتنی بر دفاع از ارزش های ملی و اسلامی بود. درواقع جهاد دفاعی مردم ما هم ملی محور و هم خود آگاه بود، کوشش های تحمیلی و دفاعی ما معطوف به امور مادی و این جهانی نبود. هویت دینی، حاکمیت واستقلال کشور و سینه ی اندوهناک این سرزمین تحت چکمه ی نامردان قرن در حال اشغال شدن قرار داشت و ایثار گران به پیشواز خطرشتافتند وگوهرهای آزادی و استقلال را فراچنگ آوردند و پیروز شدند. جهاد های مشروع و بنیادین، درمدار تاریخ وقتی میخواستند موفقانه، از گردنه های خطر، عبور کنند واز آزمونهای سخت، با نوشیدن جرعه های پیروزی، پیروز بدرآیند، دریغا که متآسفانه؟!! دسته ی سعی می ورزند که همان فرآیند جهاد اسلامی و دفاع قهرمانانه مردم را ازپشت خنجر زده، درطوفان بحرانهای داخلی غرق ساخته و دوستان دیروز را دشمنان امروز بسازند. با توسل به انواع حیل، ازقبیل نژادگرایی های افراطی و برانگیختن تعصب های کور قومی، ناخود آگاه ابزار دست دشمن شده، سینه های دوست را میشکافند، آتش نفاق های قومی را شعله ور ساخته، رنج مجاهدین رابر باد داده، بذر کینه و بدبینی را در بین جامعه کاشته و سد راه تشکیل حکومت اسلامی و پیروزی مجاهدین گردیده و می گردند. رسالت تاریخی ما است که با چنین چهره های مزدور و نفاق افگن کلنجار رفته و مردم را از رفتن در مسیر پیروان آنها بر حذر داریم.
آری! از افشای حقیقت نهراسیم. ما از تمام سیاست گران، رجال برجسته، اهل فکر و دانش میخواهیم که با تعمق به گذشته، برای داشتن یک کشور مقتدر وباعزت، همه باهم، بیاییم ساختار سیاسی و اجتماعی جامعه را مهندسی نموده و سرزمین عزیز مان را از باتلاق بدبختی وتیره روزی ها نجات بخشیم. به امید افغانستان آکنده از صلح و امنیت و توسعه یافته.

ابوالحسین “یاسر”
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا