خبر تازه

طالبان سومین گروه از زندانی‌های دولت افغانستان را آزاد کرد

زندانی‌های دولتی
طالبان سومین گروه از زندانی‌های دولتی را آزاد کرد

گروه طالبان سومین گروه از زندانیان دولتی را امروز جمعه (۱۷ اپریل) در ولایت لغمان در شرق افغانستان آزاد کرده و آنها را در یک منطقه نزدیک به مرکز این ولایت رها کرده است .

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در حساب توییتر خود مدعی شده که این بیست زندانی اعضای ارتش و پلیس افغانستان بوده‌اند.

محمد آصف ننگ، والی لغمان به بی‌بی‌سی گفت که ابتدا این بررسی می‌شود که آیا آزادشدگان از سوی طالبان در عضو نهادهای امنیتی یا دولتی هستند و در موردشان درخواست معلومات می‌شود.

مقامات محلی جزییات زیادی در مورد زندانی آزادشده از سوی طالبان ارائه نمی‌کنند ولی می‌گویند آنها اهالی بخش‌های مختلف افغانستان هستند.

گروه طالبان دیروز (پنجشنبه ۱۶ آپریل) هم ۲۰ زندانی را در ولایت لغمان رها کردند و مدعی شدند که آنها هم اعضای نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

این گروه چند روز پیش نخستین گروه از زندانیان دولتی را که بیست نفر بودند، در قندهار آزاد کردند اما تادین خان، فرمانده پلیس قندهار گفت که آزادشدگان همه غیرنظامیانی بودند که طالبان آنها را ربوده بودند و هیچ نظامی در میان آنها نیست.دولت افغانستان تاکنون صدها زندانی طالبان را آزاد کرده است.

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا