تیتر یک

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان، بمناسبت ولادت پر میمنت حجت ابن الحسن العسکری «ع»

درآستانه پانزدهم ماه مبارک شعبان یعنی میلاد خجسته مهدی موعود و ناجی عالم بشریت قرار داریم . این روز رابه شما تبریک عرض می داریم ! با الهام از این مناسبت آموزنده” عدالت خواهی” میخواهیم، برای حکومت، مردم شریف افغانستان و جناح های که برای رسیدن به قدرت میرزمند، پیام خودرا براساس محور های ذیل بر رسانیم:
۱- مسئولیت و خود آگاهی ملی، تنها ترین عامل یا اساسی ترین فاکتور، برای رهائی کشور از باطلاق بحران های سیاسی و رسیدن این کشتی خسته به ساحل نجات است. این محور، اساسی ترین محوریست که تقویت و تضعیف جامعه بحران زده ما به آن بستگی دارد. مسئولیت وخود آگاهی ملی برای ما شخصیتی عنایت میکند که ما از خود خواهی های مفرط قومی، نژادی و شخصی عبور کرده به جزیره های فراگیر ملی خود را برسانیم که درخدمت کشور و همه اقوام این سرزمین باشیم.
۲ – زمان شناسی، محور مهم دیگر است که باید ما را از غفلت ها و بدبختی ها برهاند، ما اینک در حساسترین شرایط قرار داریم. انواع تهدید ها و نابسامانی ها متوجه کشورما است، زمان شناسی ما ایجاب میکند که از خودگذر بوده ودارای ایثار و فداکاری باشیم. تمام رقابت های منفی، کشمکش های جناحی، تصادم های گروهی و درگیریهای حزبی را در مسیر امنیت، توسعه، صلح روشمندانه، همزیستی مسالمت آمیز، توسعه حقوق زنان، نهادینه شدن مردم سالاری، شایسته سالاری، مشارکت سیاسی و انکشاف متوازن قرار دهیم. ما باید آموخته باشیم که تک روی ها ، تعصب های قومی و نژادی کشور ما را به پرتگاه سقوط رسانیده است و باید با این خصلت های مذموم برزمیم و دست و پنجه نرم کنیم تا باشد که بار دیگر شاهد کشور بالنده، شکوفا، توسعه یافته، موفق و دارای حاکمیت واقعی ملی باشیم.
۳ – همکاری و تعاون یک اصل اساسی در قرآن و متون دین ما «دین اسلام» است. که میزان انحطاط یا ارتقا، به تعبیر دیگر میزان حیات و ممات جامعه وابسته به زنده بودن این اصل می باشد. بنابراین ما از تمام نهادهای سیاسی و فرهنگی، کار گزاران حکومتی، جناح های درگیر قدرت، سرمایه داران محترم، تاجران ملی، وسائر نهاد های خیریه جامعه میخواهیم که در این مرحله حساس به تهی دستان، نیازمندان، فقراء، بینوایان و قشر محروم جامعه بذل توجه نمایند، به امید اینکه توجه انسانی و خدمت انسانی موجب عبور و سلامتی جامعه ما از این مرحله خطرناک گردد و ما هم دعا میکنیم که خداوند در بدل این همکاریهای شما، خیر دنیا و آخرت را به شما عنایت فرماید.
۴ – از جامعه پزشکی، نرس ها و پرستاران محترم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی شان میخواهیم، همانطور که وظیفه شان سنگین و شغل شان حیات بخش است، همانطور در راستاء توفیق خدمت به مردم شریف افغانستان، گامهای استوار برداشته و نیت شان خدا و خدمت به مردم باشد و با ایثار و فداکاری جامعه را بسوی عافیت و تندرستی سوق داده و حال آنکه تمام امید مردم به فعالیت های خدماتی و بهداشتی این قشر می باشد. از خداوند متعال توفیق خدمت وسلامتی کامل برای جامعه پزشکی و همکاران شان خواهانیم.
۵ – محور مهم جامعه و متن “مردم” است. از مردم شریف افغانستان میخواهیم که در راستاء اتمام آفات وتهدید ها با نیروهای امنیتی و پزشک ها در رعایت بهداشت و توصیه های پزشکان در رفت وآمد ها بین جامعه و مردم، در رعایت های وقایوی جامعه و برای حفظ و سلامتی نهایت دقت و احتیاط را بخرج دهند.
۶ – به تمام آنهایکه دراین فرصت ها به عزم سوء استفاده از مردم از منزل خارج میشوند و مایحتاج مردم را احتکار میکنند، بخوبی میرسانیم که: برادران در احتکار نه نفع دنیوی است ونه اخروی. برای احتکارگران هیچگونه ظرفیتِ نیست که تا انرژی های مثبت طبیعی آنها را همکاری کنند، جز اینکه روزی قیمت گزافی را از لحاظ انسانی و الهی پرداخت خواهند کرد. اما پیش از آن، زمینه های بیداری انسانها را برای خود فراهم کرده و به نیازمندیها و مایحتاج جامعه پاسخ مثبت دهند و رحمت واسعه الهی شامل حال شان گردد. امیدوارم محور های ذیل مورد توجه واقع شده و برای همه اقشار و اصناف جامعه مان، توفیق خدمت به کشور را خواهانیم.
والسلام
ابوالحسین “یاسر”
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا