پیام ها و اعلامیه هاتیتر یک

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان، بمناسبت گرامیداشت از روز تأسیس ”حرکت اسلامی افغانستان“ !

۱۹حمل مصادف است باسالروز طلوع “حزب حرکت اسلامی افغانستان”، درافُق جِهاد ومُقاومِت حق طلبانه ای مردم این سرزمین. در آن روزگاری، تیره و تاریک که نمرودیان عصر، رهروان راه ابراهیم بت شکن را زنده زنده درآتش جور وظلم می سوزانیدند. طنین زیبای توحید را به زنجیر شرک بسته و خدایگان قساوت و دادمنشی، پابرهنه گان تأریخ را با تخصصی که در شکنجه ای آدمی داشتند، آنها گروهی از مردم عزیز مارا به دخمه های نمناک فروبرده، دسته های دیگر را به جوخه های اعدام سپرده و عده ی دیگر را به پُلیگون ها برده  گور دسته جمعی میکردند، در چنین جَو مختنق و کُشنده، حزب “حرکت اسلامی افغانستان” به زعامت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العُظمی محسنی(رح) در۱۹ حمل ۱۳۵۸ چلچراغ زمستان سرد را در دل شب سیاه آدم خواران برافروختند، تا وارثان هابیل، باور کنند جشن کوچه و باران را، وهرعضو از اعضایی این حزب”، “در عبور از کوچه های تعبیر، نقش تازه ای از آزادی و رهایی از کابوس ستم را با منتظران ماه غمگین هلالی درمیان میگذاشتند”. مجاهدین سعی داشتند که ضحاک های مار بدوش دیگر از مغز سری جوانان تغذیه نکرده و اسلام محمدی و قرآن آسمانی مهجور ومتروک واقع نشود. حزب” حرکت اسلامی افغانستان” واجد امتیازات و ویژگی های ذیل بوده است:

 ۱_ رد آیی زعامت و رهبری آن را فقیه جامع الشرایط حضرت آیت الله العُظمی محسنی(رح) به دوش داشته است.

۲_ این حزب ازنظر ملی و همگانی بودن، آیینه تمام نماء اقوام وملیت ها محسوب می شد یعنی همه اقوام خود را درآن میدیده است ( نشان جامعیت استراتژی و خط فکری آنست).

 ۳_ فعالیت های نظامی و رزمی این حزب آنقدر معطوف به حکومت مزدور و باداران شان بود که حکومت آنروزافرادی گماشته بودند، تا افراد این حزب را گیر آورند ( نشانه ی حساب کردن حکومت های خائن روی این حزب است).

 ۴_ حزب حرکت اسلامی افغانستان علاوه بر فعالیت های نظامی، در بُعد فرهنگی جهاد و انقلاب تمرکز قابل توجه داشته است.

اکنون دررأس این حزب چهره مقاوم جهادی و ملی جناب استاد ابوالحسین” یاسر” بعنوان میراث دار ارزش های جهادی و آرمان شهداء و همچنان در سنگر بازسازی کشور و فعالیت های سیاسی به نفع حاکمیت و اقتدار ملی قرار دارد. اما با ایده های نوین وقرآئت جدید از آن حزب تحت عنوان ” حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان”  نقش برجسته در تعامل های سیاسی کشور داشته است. همراهان و یاران دوره جهاد و مقاومت او، نیز او را تنها نگذاشته، دست بدست هم داده خِـرد ورزانه گام بر می دارند و این اشاره بیانگر اینست که جناب استاد “یاسر” اکنون‌ نقطه ی مرکزی و ستون فقرات این حزب بحساب آمده  و اعلان می دارند که: ” در سکوت ممتد ما لرزه های، وهویی نیست”.  این روز را گرامی داشته وبرای همه شهداء اتحاف دعا داریم وبرای خانواده های معظم شهداء و پیروان شهداء توفیق رفتن درمسیر آرمان آنها را از خداوندمنان استدعا دارم.   

والسلام

ریاست فرهنگی حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا