اجتماع و فرهنگپیام ها و اعلامیه هاتاریخیتیتر یکسیاسیشهداء

پیام حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان بمناسبت اخراج نیروهای شوروی سابق از کشور (۲۶دلو۱۳۶۷)

۲۶ دلو سالروز اخراج ذلیلانه ی نیروهای اهریمنی شوروی سابق ومحقق نشدن روءیاهایی باطل عمالان آنها و پیروزی پا برهنه گان تآریخ، با مشت هایی خالی اما با قلب سرشار از ایمان و حب وطن میباشد. این روز را به عنوان خجسته ترین روز که آزادی خطه ی دلیر مردان و تحقق پیدا کردن ایده آل های مقدس شهداء و ایثارگران بزم توحید است، گرامی می داریم و باید هم به گرامیداشت آن بپردازیم که منشآ برکات بسیاری برای ما شده است. دراین فرصت کوتاه باید گفت که فرآیند جهاد، شهادت و مقاومت مردم سربلند این کشور، دارایی ۱_مطلع، ۲_ پرواز به قله های پیروزی و ۳_روز گار پسا پیروزی یا زمان بهره برداری از نعمت وارزش های جهاد و انقلاب میباشد.
در سالروزی اخراج نیروهای متجاوز گر، و به بهانه ی پیروزی مجاهدین تآمل به این سه فاز، شاه کلید موفقیت برای امروزوآینده ی جامعه ی ما خواهدبود:
۱ _ سال های اول جهاد، سخت و هول انگیز بود. زمین دراثر خشک سالی ها، ترک برداشته و هوا را مه گرفته بود، نگرانی ها، قلق و اضطراب در قلب ها حکومت داشت. شلاق استبداد گران و پتک های آهنین وحشیان از خدا بی خبر، بر اندام ناتوان نیرومند، اسماعیلیان زمان فرود می آمدند. مجاهدین، با اتکال به مبداء آفرینش، قدرت اسطوره‌ای فرعون زمان ، همچون ابابیل نیروهای ابرهه عصر را درهم کوبیدند واز حریم مقدس کعبه ی قرآن مردانه دفاع نمودند.
۲ _ مردم عزیز افغانستان، بایک دنیایی وحدت، انسجام، هماهنگی واخوت اسلامی، رزمیدند. یعنی تمام اقوام، نژاد و طوائف بدون تعصب های قومی و نژادی با زمزمه کردن نیایش های اسلامی وارد سنگرهای دفاع میشدند وهم پیروز شدند.
۳ _ آنگاه که مجاهدین طبل پیروزی را کوبیدند و نعمت قدرت و کامیابی را احرازکردند، باتآسف، رهبران جهاد، نعمت را تبدیل به نقمت کرده و دچار سوء مدیریت شدند و تحذیر قرآن کریم را نادیده گرفتند. قرآن میگوید در اوج پیروزی، از دشمن نترسید وازخویشتن هراس داشته باشید زیرا نزاع و جنگ های داخلی بیشتر از دشمن بیرونی آسیب می رساند و دقیقاً بدترین آسیب ها از درون متوجه مجاهدین گردیده و رسواترین شکست ها را نصیب شدند.
۴ _ امروز، روءسایی احزاب، رهبران جهادی و بزرگان و اهل علم وفرهنگ اگر به کنترل مادر بت ها بقول مولوی نپردازند که مادر بت ها بت نفس است واگر به اصلاح سریرت ها وآن عمق ضمیر خویش نپردازند و از جهل وحمق، جاهلان استفاده برند، باید منتظر بدترین روز ها باشند.
باید بدانیم که اگر ماسوء استفاده از این فرصت ها نمائیم، درواقع بدترین معامله گران خواهیم بود که با خون وارزش های شهداء معامله خواهیم کرد. شهداءی عزیز، دارایی دو گونه دشمن هستند: ۱ _ دشمنان که آنها را شهید کردند. ۲_ دشمنان که با خون آنها معامله میکنند. هردو دشمن است. بناً بر این درآستانه ی ۲۶ دلو نسبت به حیات سیاسی و نسبت به مقام و موقعیت های مان تجدید نظر کنیم و برای داشتن افغانستان نوین، مقتدر وباعزت وبا الهام از آموزه های شهداء عزیز مان، پیام اسلامی و انسانی به مردم و جهان داشته باشیم و به روح مقدس شهداء اتحاف دعاء نمائیم.
وسلام برشما، درود برشهداء!

ابوالحسین “یاسر”
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان
و مشاور رئیس جمهور در امور پشتیبانی از نیروهای
امنیتی و دفاعی.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا