خبر تازه

باقر محقق فرزند محمد محقق توسط برادرش کشته شد

افغانستان
باقر محقق در کنار پدرش محمد محقق

وزارت کشور/داخله افغانستان تایید کرد که محمد باقر محقق، فرزند محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، توسط برادرش حسین محقق کشته شده است.

براساس اعلام وزارت کشور این حادثه حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در منطقه سرکاریز کابل “بعد از یک مشاجره” میان دو برادر رخ داده‌است.

این وزارت افزوده که در این حادثه پنج تن از محافظان آقای محمد محقق نیز زخمی شده‌اند.

وزارت داخله گفته که حسین محقق نیز در این حادثه زخمی و به بیمارستان امنیت ملی افغانستان منتقل شده است.

محمد محقق نیز با انتشار اطلاعیه‌ای کشته شدن محمد باقر محقق را به‌دست محمد حسین تایید کرد. او گفته که حسین “سابقه چندین سال تکلیف روانی داشت و اخیرا این تکلیف حاد شده بود”.

او افزوده که این حادثه صبح امروز زمانی که باقر خواب بود، اتفاق افتاده است.

در این اطلاعیه آمده که پس از آن حسین به سوی محافظانی که برای مهار حادثه و دستگیری او اقدام کرده بودند، تیراندازی و چند تن از آنان را مجروح کرد، اما سرانجام پس از اقدام نیروهای امنیتی دستگیر و به بیمارستان منتقل شد.

عصمت الله خنجری، از نزدیکان آقای محقق نیز به بی‌بی‌سی گفت که این حادثه صبح امروز واقع شده است. به گفته او حسین محقق با یک “قبضه سلاح ” حمله کرده که در نتیجه باقر کشته و دست‌کم “هفت نفر از محافظان آقای محقق نیز زخمی شده‌اند”.

افغانستان
باقر محقق در انتخابات پارلمانی سال گذشته از کابل نامزد شده بود ولی رای نیاورد

آقای خنجری افزود که بعد از این حادثه نیروهای ویژه امنیتی وارد عمل شدند و بعد از نیم ساعت درگیری با “زخمی کردن” حسین محقق موفق به کنترل اوضاع شدند و بعد او را به بیمارستان منتقل ‌کردند.

باقر محقق در انتخابات پارلمانی سال گذشته از ولایت کابل نامزد شده بود ولی موفق نشد به پارلمان راه پیدا کند.

او از نزدیکترین افراد به پدرش بود و در شماری از سفرهای خارجی نیز آقای محقق را همراهی می‌کرد.

باقر محقق، دانش‌آموخته علوم سیاسی در ایران بود. قبل از این‌که وارد عرصه سیاست شود، بیشتر در میدان ورزش‌های رزمی دیده می‌شد. او موفق به دریافت مدال طلا از مسابقات بین‌المللی و همچنین دریافت مدرک مربی‌گری در رشته رزمی “نیوفول کنتاکت” شده بود.

او قبلا به بی‌بی‌سی درباره اینکه تا چه اندازه متفاوت از پدرش به مسائل نگاه می‌کند، گفته بود که قطعا در یک سری مسائل به ویژه موضوعات ایدئولوژیک و فکری تا جایی نزدیک هستند، اما در اتخاذ برخی تصمیم‌ها متفاوت با پدرش عمل می‌کند.

ورود فرزندان رهبران سیاسی افغانستان به عرصه سیاست

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا