تیتر یک

استاد ابوالحسین یاسر

رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان و مشاور امنیتی و دفاعی رئیس جمهور به مناسبت یازدهمین سالگرد شهادت سید مصطفی کاظمی صحبت کرده و پیام رئیس جمهور را قرائت نمودند.

بسم الله الرحمن الرحیم 
پیام ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی و جمعی دیگر از نماینده گان پارلمان

سالروز حادثه المناک پانزدهم عقرب سال ۱۳۸۶ هجری خورشیدی را که منجر به شهادت سید مصطفی کاظمی، حاجی محمد عارف ظریف، نازکمیر سرفراز، صبغت الله ذکی، انجنیر عبدالمتین وصاحب الرحمن همت اعضای پارلمان افغانستان و دهها تن از شاگردان مکاتب و مردم شریف بغلان شد، به مردم افغانستان تسلیت گفته و به روح شهدا اتحاف دعا میکنم.

شهید مصطفی کاظمی رهبر حزب اقتدار ملی و رییس کمیسیون اقتصادی ولسی جرگه از سیاست مداران جوان و برجسته کشور بود. شهادت او وهمراهان اش ضایعه جبران ناپذیر برای کشور و مردم سالاری نوپای افغانستان شمرده میشود.

شهید کاظمی چه در دروان جهاد و چه بعد از آن به حیث وزیر، وکیل یا فعال سیاسی، اجتماعی در هر مقامی که بودند، به فکر خیر و سعادت افغانستان بود و همواره بر وفاق ملی تاکید می ورزید.

گرامیداشت از شهید کاظمی و همراهانش در حقیقت ارج گذاشتن به مقام والای شهدا و سایر ایثارگران و خدمت گزاران این آب و خاک است. یاد و خاطره آنان برای ملت ما جاویدانه خواهد بود و راه و آرمان آنها الگوی نسل جوان و آیندهگان است.

بار دیگر این مصیبت بزرگ را به مردم شریف کشور و به ویژه خانواده های این شهدا تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای شان جنت فردوس آرزو می نمایم.

روح شان شاد و یاد و خاطره های شان گرامی باد!

محمد اشرف غنی

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا