خبر تازه

ثبت شکایت انتخابات افغانستان؛ تا سه روز دیگر در یازده ولایت ادامه دارد

پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، نیمی از شکایات از سوی تیم انتخاباتی آقای عبدالله ثبت شد. کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان می‌گوید تاکنون ۱۶۰۰ شکایت از نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت کرده‌اند. مهم ترین شکایت‌ها به بازشماری و باطل شدن آرای محل‌های رای‌دهی ثبت شده است.

زرمینه حقجو کاکر، سخنگوی این نهاد امروز جمعه ۲۷ جدی/دی به بی‌بی‌سی گفت ثبت شکایات استینافی سه روز دیگر نیز در یازده ولایت ادامه خواهد داشت.

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی چهار روز پیش گفته بود که ثبت شکایات استینافی در سه روز تکمیل خواهد شد.

خانم کاکر می‌گوید ابلاغ تصامیم ابتدایی در ولایت‌های باقیمانده دیرتر صورت گرفته و به همین دلیل ثبت شکایت‌ها تازه شروع می‌شود.

این ولایات شامل پروان، میدان وردک، لوگر، پکتیکا، تخار، قندوز، سمنگان، قندهار، جوزجان، هلمند و بادغیس است.

افغانستان
کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی آرای بیش از پنج هزار محل رای دهی را بازشماری می‌کند

کمیسیون مستقل انتخابات به تاریخ اول جدی/دی نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از تکمیل بازشماری آرا اعلام کرد. به اساس این نتایج، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری برحال این کشور با اخذ بیش از پنجاه درصد آرا در صدر و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی این کشور در مقام دوم قرار گرفت. آقای غنی بیش از ۹۲۳ هزار رای (۵۰.۶۴ درصد) و آقای عبدالله بیش از ۷۲۰ هزار رای (۳۹.۵۲ درصد) به دست آوردند.

به اساس بررسی‌های ابتدایی از بیش از شانزده هزار شکایت از این نتایج، در دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، فیصله شده بود که آرای بیش از پنج هزار محل رای دهی بازشماری شود و آرای بیش از صد محل باطل شود.

سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‌گوید بیشترین شکایات ثبت شده استینافی، اعتراض بر همین دو موضوع است.

به گفته او، بیشترین شکایات استینافی ثبت شده تاکنون از سوی تیم‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان است.

پس از پایان ثبت شکایات استینافی، دفتر مرکزی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در پانزده روز به این شکایات استینافی رسیدگی خواهد کرد.

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا