خبر تازه

گسترش عملیات شبانه پلیس همزمان با افزایش ناامنی و دزدی‌های مسلحانه در کابل

وزارت داخله افغانستان در چند شب گذشته عملیات گسترده را در کابل به راه انداخته است. وزارت داخله/کشور افغانستان اعلام کرده که تمام منسوبین پلیس حوزه‌های امنیتی شهر و ولسوالی‌های کابل برکنار و در عوض افراد “توانا و کارا” در این بخش‌ها استخدام خواهند شد.

نصرت رحیمی، سخنگوی این نهاد روز گذشته پنجشنبه (۱۹جدی/دی) در صفحه فیسبوکش نوشت این روند تاکنون در مربوطات حوزه‌های اول و پنجم امنیتی شهر کابل و ولسوالی “ده سبز” این ولایت تطبیق شده و تاچند ماه آینده در تمامی حوزه‌های امنیتی شهر و ولسوالی‌های کابل عملی خواهد شد.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان خاطرنشان کرده که با تطبیق این طرح، باشندگان کابل پایتخت شاهد تحولات مثبت در راستای امنیت خواهند بود.

آقای رحیمی نوشت: “از چندی به اینسو بالای این طرح بنیادی و اساسی به گونه جدی کار صورت گرفته که با تطبیق این طرح بنیادی باشندگان پایتخت شاهد تحولات مثبت در راستای حفظ امن و نظم عامه، مبارزه جدی‌تر علیه مجرمین و شبکه‌های جرمی، بهبود در برخورد پولیس با مردم و اصلاحات کدری در صفوف پلیس ملی شهر کابل خواهند بود.”

وزارت داخله افغانستان گفته که ۲۸ نفر از مجرمین را بازداشت کرده است

این طرح وزارت داخله افغانستان پس از آن به اجرا گذاشته می‌شود که از حدود یک هفته به اینسو شماری از کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی کارزار هشتگ “#کابل_امن_نیست” به افزایش ناامنی در شهر کابل اعتراض کرده‌اند.

افزایش ناامنی و دزدی‌های مسلحانه شبانه در کابل تلفات و خساراتی را نیز به همراه داشته است.

این کاربران با انتقاد از دولت و نهادهای امنیتی آنان را به کم کاری و بی توجهی در تامین امنیت شهروندان کابل متهم کرده‌اند.

در پی آن وزارت داخله افغانستان از سه شب به اینسو عملیات گرفتاری مجرمین را آغاز و از بازداشت بیش از ۲۸ نفر از آنان خبر داد.

در تصاویری که این نهاد از بازداشت شدگان منتشر کرد افراد متهم با سلاح سبک دیده می‌شوند.

مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که بازداشت شدگان پس از ۷۲ ساعت و با اخذ اطلاعات بیومتریکی و تحقیقات جنایی به دادستانی سپرده می‌شوند.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله افغانستان در جریان بررسی وضعیت شهر کابل

افزایش ناامنی در کابل فراتر از شهروندان، انتقاد معاون دوم رییس جمهوری و مجلس نمایندگان افغانستان را هم از عملکرد پلیس و نیروهای کشفی در برابر مجرمین به همراه داشته است.

چند روز قبل دفتر مطبوعاتی سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان با نشر یک اعلامیه از افزایش ناامنی و جرایم جنایی در کابل ابراز نگرانی کرده و نوشت که ارگان های امنیتی مکلف‌اند تا برنامه‌های پیشگیرانه خود را برای مبارزه با جرایم جنایی بازنگری کنند.

در این اعلامیه آمده است که آقای دانش به اداره امنیت ملی و فرماندهی امنیه کابل دستور داده تا “برای مقابله با این مشکل هر چه سریع‌تر در برنامه‌های کشفی و تدابیر پیشگیرانه خود برای تامین امنیت مردم و مبارزه با جرایم جنایی باز نگری کنند.”

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا