خبر تازه

ابراز امیدواری ترمپ به آتش بس پس از رهایی آموزگاران

رییس جمهور ترمپ از آن چه که پشتیبانی “شجاعانۀ” رییس جمهور غنی از این مبادله می گوید، سپاس گذاری می کند.

دانلد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه (۲۹ عقرب) در یک پیام در صحفۀ توییترش ابراز امیدواری کرده است تا رهایی دو آموزگار دانشگاه امریکایی افغانستان از بند طالبان، منجر به برقراری آتش بس در افغانستان، شود.

پس ازرهایی یک امریکایی و یک آسترالیایی از نزد طالبان در بدل سه عضو شبکۀ حقانی، رییس جمهور ترمپ می ‌گوید که با خانواده‌ های این دو غربی از بهر استقبال از رهایی آنان، دیدار می کند.

ترمپ می افزاید که همچنان امید وار است تا این رهایی، منجر به “چیز های خوب” در بخش صلح همچون برقراری آتش بس و پایان جنگ طولانی درافغانستان، شود.

به روز سه شنبه، کوین کینگ آسترالیایی و تیموتی ویکس امریکایی، دو استاد دانشگاه امریکایی کابل که به روز هشتم ماه آگست سال ۲۰۱۶ میلادی از کابل ربوده شدند، آزاد شدند.

خبر رهایی این دو آموزگار پس از آن پخش شد که سه عضو شبکۀ حقانی به شمول انس حقانی یک روز پیش از آن از زندان بگرام، رها شدند.

آقای غنی یک هفته پیش، اعلام کرد که این سه عضو شبکۀ حقانی را در بدل رهایی دو استاد دانشگاۀ امریکایی افغانستان که در سال ۲۰۱۶ربوده شده بودند، به‌ گونۀ مشروط آزاد می ‌سازد.

انس حقانی، پسر جلال الدین حقانی و برادر اندر سراج الدین حقانی رهبر کنونی شبکۀ حقانی و معاون ملا هبت‌الله در ماه میزان سال ۱۳۹۳هجری خورشیدی در خارج از افغانستان، باز داشت شد.

حافظ رشید، پسر محمد عمر درکنار مسؤولیت‌های سیاسی شبکه حقانی، پیشنۀ فرماندهی نظامی این گروه را نیز در کار نامه‌اش دارد و در زمان طالبان والی ولایت خوست نیز بود. او همراه با انس حقانی، بازداشت شده بود.

اما مالی خان، پسر ولی خان که مسؤولیت‌های مالی شبکۀ حقانی را برعهده داشت، سه سال پیش از انس حقانی و حافظ رشید یعنی در سال ۱۳۹۰ هجری خورشیدی، باز داشت شده بود.

منبع: طلوع نیوز

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا