خبر تازه

انفجار در ولسوالی الیشنگ لغمان؛ سه نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند

به گفته مقام‌های دولتی در این انفجار دو سرباز کشته و ۲۶ نفر از جمله ۲۰ دانش‌آموز زخمی شده‌اند.

وزارت داخله/کشور افغانستان می‌گوید که در نتیجه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در ورودی ساختمان ولسوالی الیشنگ ولایت لغمان در شرق این کشور سه نفر از جمله یک غیر نظامی کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته مقام‌های دولتی این ولایت بیشتر زخمیان این رویداد کودکان هستند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صفحه توییترش نوشته که زخمیان این رویداد مشمول شش نفر از نیروهای امنیتی افغان و ۲۴ غیر نظامی هستند.

Nasrat Rahimi @NasratRahimi12

@NasratRahimi12

در نتیجه انفجار موتر بم که توسط طالبان تروریست، صبح امروز در ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان راه اندازی گردیده بود مشمول دو نیروی امنیتی یک فرد ملکی شهید و مشمول شش نیروی امنیتی ۳۰ تن از افراد ملکی زخمی گردیده اند.

۱۰:۴۸ – ۲۴ میزان ۱۳۹۸

این انفجار حوالی ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه (۲۴ مهر/میزان) رخ داده است.

اسدالله دولت‌زی، سخنگوی والی لغمان به بی‌بی‌سی گفت که این انفجار در نزدیکی یک مدرسه دینی رخ داده و در نتیجه آن ۲۰ کودک دانش‌آموز در این مدرسه زخمی شده‌اند.

آقای دولت‌زی افزود که زخمیان به بیمارستان شهر مهترلام مرکز ولایت لغمان منتقل شده‌اند.

عبدالجلیل معروف، رئیس صحت عامه/بهداشت لغمان به بی‌بی‌سی گفت که ۲۵ زخمی از این رویداد به بیمارستان‌های شهر مهترلام و ولسوالی الیشنگ منتقل شده‌اند. او اضافه کرده که کودکان نیز شامل زخمیان هستند.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته که فرماندهی امنیه این ولایت را مورد حمله قرار داده است.

ولایت لغمان در شرق افغانستان از ولایات نسبتا ناامن این کشور است

چند ماه قبل نیز در نتیجه انفجار یک گلوله منفجرنشده (عمل‌نکرده) در شهر مهترلام، مرکز این ولایت هفت کودک کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

اسدالله دولتزی، سخنگوی والی لغمان در آن زمان به بی‌بی‌سی گفته بود که انفجار زمانی رخ داده بود که این کودکان مشغول بازی بودند. او اضافه کرده بود که همه کشته‌شدگان پسربچه‌هایی بودند که کمتر از ۱۵ سال داشتند.

ولایت لغمان در شرق افغانستان حدود ۱۲۰ کلیومتر با کابل پایتخت فاصله دارد. لغمان از ولایت‌های نسبتا ناآرام افغانستا محسوب می‌شود و گروه طالبان در آن فعالیت دارند.

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا