پیام ها و اعلامیه ها

پیام حزب حرکت اسلامی متحدافغانستان بمناسبت هشتمین سالیاد شهادت استاد برهان الدین ربانی!

در آغاز سالروز شهادت شهید استاد برهان الدین ربانی، رئیس اسبق جمهور اسلامی افغانستان و رهبر و مؤسس حزب جمعیت اسلامی افغانستان و مجاهد و مدافع ملی این کشور را به مردم شریف، به خانواده جهاد و مقاومت، به کاروان خسته صلح که ایشان جان اش را قربانی آن ساخت تسلیت عرض میداریم و در آستانه ی شهادت این رهبر فقید و آنچه را که میتوانیم از زندگی دینی، فرهنگی و اجتماعی او الهام بیگیریم، فشرده تر اشاره خواهد رفت:
۱ _ در راستای دفاع از هسته ی اسلام، شریعت مقدس و احکامی اسلامی، در قبال نگهداری از مرزهای کشور، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی استادمسئولانه گام برداشت. بنابراین هرفرد این کشور پیش ازهمه چیز، باید بدو فاکتوراصلی و اساسی: ۱، ارزش های دینی. ۲، ارزش های ملی بیاندیشند.
۲_ آدمی_ چه از سوی دین یا عقل_ دعوت به اعتدال شده است. معتدل بودن منشآ بسیاری ازخیرات و برکات درزندگی شده ومیشود. استاد ربانی یک شخصیت بسیار معتدل داشت. تمام کارکرد های او نیز معتدل بود، یعنی سیاست و اخلاق و روابط های او قابل انعطاف و نرمش بود. جامعه ای ما همیشه به اعتدال نیاز دارند.
۳_ استاد ربانی، درعرصه جهاد، در روزگاری حاکمیت دموکراسی و نظام مردم سالار دارای مواضع نظری و عملی مردم محور و کشور محوربود. گرایش این چنینی است که هر فرد سیاست گرا را در تقابل با منافع کشور های بدبین قرار داده وآنگاه همت آنها معطوف به حذف اوخواهدبود. بعبارت دیگر، هرفردتاوقتی که درقبال این کشور احساس مسولیت میکند، مطرود دشمنان این کشورخواهدبود، اگر عمال و نوکر دیگران شده وخاین به این کشورگردد، به او مدال خدمت اعطا خواهدگردید.
۴_ استاد ربانی، صلح را ملی محور میخواست، هرگز تملق به دشمنان مردم افغانستان بخرچ نداد. برای ادامه قدرت ویارسیدن بقدرت معامله ی رسوا انجام نداد، بقیمت شهادت خود روی منافع ملی و تمامیت ارضی وآزادی کشور مردانه مقاومت کرده و به هیچ خائن نرمش نشان نداد تا چشم طمع به این کشور دوخته باشند.
امیدوارم مردم عزیز ما، یاد این شخصیت ملی و شهید صلح را گرامی داشته. برای خدمت به کشور از آموزه ها ی او الهام گرفته و اعتدال و سیاست ملایم را بیاموزند.
دراخیر سالیاد شهید استاد برهان الدین ربانی را به مردم، به خانواده جهادومقاومت، به خانواده ی آن شهید تسلیت عرض میداریم. برای او علو درجات را آرزو دارم. امیدوارم افغانستان عزیز ما دارای ثبات سیاسی، انسجام ملی و امنیت همه جانبه شده وعزتمندانه به اقتدار سیاسی خود برسد. برای همه شهدای کشور اتحاف دعا داریم.
ا

بوالحسین یاسر
رئیس حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا