ریاست جوانان

برنامه بزرگ ریاست جوانان حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان

برنامه بزرگ ریاست جوانان حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان تحت عنوان (پیوند دین و سیاست در گفتمان عاشورا ) با حضور صدها تن از جوانان شهر کابل اساتید دانشگاه ها و نماینده گان محصلین دانشگاه های دولتی در دفتر مرکزی حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان برگزار گردید .

سخنرانان در این گفتمان مطالبی مهمی از درس های مکتب عاشورا را به تحلیل گرفتند از آن جمله اشاره شد
عاشورا و نهضت کربلا، حادثه ژرفی است که زمینه هایی عظیم برای درس آموزی و عبرت در آن نهفته است و از چنان قدرت و پتانسیل نیرومندی برخوردار است که می تواند همواره مشعلی روشن فرا روی بشریت قرار گیرد و به آنها درس دینداری، آزادگی، ظلم ستیزی و چگونه زیستن و چگونه مردن را بیاموزد. واقعه طف که توسط نواده پیامبر خاتم (ص) و خامس اصحاب کساء طراحی و اجراء گردیده، برای عموم مسلمانان و به ویژه برای ارادتمندان خاندان رسالت و پیروان اهل بیت (ع) قابل الگوبرداری است و می تواند اسوه برای حرکت های آنان باشد. برای آنان که سیدالشهدا (ع) را امام معصوم خود می دانند و او را ولی کامل و مطلق الهی می شمرند، قول و فعل و تقریر ایشان حجت است و گفتار و رفتار ایشان در صحنه کربلا می تواند به عنوان سنت، منبعی فیاض برای تمسک و استناد و حرکت در صراط مستقیم و طریق الی الله باشد و سلوک راه آخرت را به آنان بنماید.
در جریان محفل ضمن قرآت دو مقاله از طرف خواهران حاضر در جلسه پژوهشگر توانا جناب دکتر سید عبدالله حسینی استاد دانشگاه به سوالات طرح شده از جانب جوانان پاسخ های مستدل و جامع ارایه فرمودند که این بخش از برنامه برای همه بیننده ها و حاضرین در جلسه از اهمیت زیادی برخوردار بود.

ضمن بحث های عاشورا رهبری حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان به ریاست استاد ابولحسین یاسر نقش جوانان را در عرصه های سیاسی و فرهنگی ارزنده تعریف کردند و محرم را بعنوان یک محراق وصل جوان با پدیده دین و سیاست معرفی کردند !

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا