تیتر یکخبر تازه

با گشایش دهلیزهای هوایی میزان صادرات کشور ۱۹٪ افزایش یافته است

صادرات افغانستان از طریق دهلیز هوایی

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که با انتقال ۵۲۰۰ تُن کالاهای بازرگانی از طریق دهلیزهای هوایی به بازارهای خارجی، میزان صادرات کشور نسبت به سال گذشته افزایش ۱۹درصدی را نشان می‌دهد.

احصاییه و ارقام وزارت تجارت و صنعت نشان میدهد که میزان صادرات کشور در نه ماه نخست سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۹درصد افزایش یافته است.

اجمل عبدالرحیمزی معین مالی و اداری این وزارت تاکید دارد که با ایجاد راه های بدیل ترانزیتی میزان صادرات کشور در حال افزایش است.

به گفته‌ی این وزارت، افغانستان با نه کشور دهلیز هوایی دارد که ارزش مجموعی کالاهای صادراتی این دهلیزها در سال گذشته‌ی میلادی به بیش از صد میلیون دالر رسیده است.

همچنین این وزارت تاکید دارد که راه اندازی نمایشگاه های تولیدات داخلی در بازارهای داخلی و خارجی در سال گذشته میلادی، نقش موثری برای تشویق سرمایه گذاری بازرگانان خارجی در داخل کشور داشته است.

حمایت از تولیدات داخلی عامل اصلی رشد اقتصاد افغانستان خوانده شده است.

همچین، اداره هوانوردی می‌گوید افغانستان در سال گذشته میلادی توانسته که ۵۰۱۲ تُن کالای های بازرگانی را از طریق دهلیز های هوایی به بازراهای هند، چین، قزاقستان، ترکیه و کشور های اروپایی صادر کند.

از سوی، افغانستان توانسته در ارزیابی بانک جهانی در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی از رده‌ی ۱۸۹ به ۱۶۷یعنی ۱۶ رده در جدول بانک جهانی صعود کند و در میان ۱۹۰ کشورهای جهان، برترین جایگاه را در میان ده کشوری به دست آورده است.

منبع: تلویزیون ۱

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا