خبر تازه

نیروهای کمکی کماندو به ولایت قندوز در شمال افغانستان اعزام شدند

منابع امنیتی ولایت قندوز در شمال افغانستان می‌گویند که از حوالی ساعت ۲ شب گذشته تاکنون جنگ در مرکز این شهر جریان دارد. به گفته این منابع نیروهای کمکی کماندو به ساحه اعزام شده‌اند.

سید سرور حسینی، سخنگوی پلیس قندوز به بی‌بی‌سی گفته که نیروهای کمکی کماندو به ساحه اعزام شده‌اند و چرخ بال‌های نظامی نیز مواضع طالبان را مورد هدف قرار داده‌اند.

آقای حسینی پیش از این گفته بود که گروه طالبان از چهار سمت در حال انجام حملات تهاجمی‌ بر مرکز این شهر هستند.

یکی از پزشکان بیمارستان قندوز به بی‌بی‌سی گفته که ۱۱ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند. او افزوده ۹ غیر نظامی و ۲ نظامی در میان زخمیان هستند.

قندوز در شمال افغانستان از ولایت‌های ناامن افغانستان است

به گفته باشندگان محل اکنون جنگ نسبتا فروکش شده است. پیش از این باشندگان محل گفته بودند به دلیل شدت جنگ و تیراندازی آنان مجبور به پناه بردن به زیرزمین مناز‌ل‌شان شده‌اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در صفحه توییترش نوشته: نیروهای امنیتی افغان در حال دفع حمله طالبان بر بخش‌های از ولایت کندز هستند. اولویت اصلی آنان محافظت از غیر نظامیان است. مثل همیشه طالبان در مناطق مسکونی موضع گرفته‌اند.

وزارت داخله/کشور افغانستان گفته که در نتیجه حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغان بر مواضع طالبان در بخش‌هایی از شهر کندز شماری از افراد گروه طالبان کشته شده‌اند.

فیروز بشری، مسئول مرکز اطلاعات و رسانه‌های افغانستان گفته که عملیات نیروهای امنیتی افغان در بخش‌های از شهر کندز ادامه دارد.

یک منبع از بیمارستان این ولایت پیشتر به بی‌بی‌سی گفته که طالبان وارد صحن بیمارستان حوزه‌ای این ولایت شده‌‌اند. این منبع اکنون می‌گوید که طالبان از محوطه بیمارستان قندوز بیرون شده‌اند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا