خبر تازه

دنفورد: بسیار زود است که دربارۀ خروج نیروها سخن گفت

جنرال جوزف دنفورد، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحدۀ امریکا، به خبرنگاران در پنتاگون گفته‌است که هنوز بسیار زود است که دربارۀ خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، سخن زد.

جنرال دنفورد مخالفت‌اش را با خروج نیروهای امریکایی در اوضاع کنونی از افغانستان اعلام کرد.

دنفورد که روز چهارشنبه (۶ سنبله) در یک نشست مشترک خبری با مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا در پنتاگون، سخن می‌زد، هرگونه توافق امریکا با طالبان و خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را وابسته به اوضاع امنیتی در افغانستان دانست.

او دراین باره گفت: «من در حال حاضر از واژۀ خروج استفاده نمی‌کنم. این حکم ماست که افغان‌ها برای مبارزه با خشونت به حمایت نیاز دارند.»

آقای دنفورد و مارک اسپر از ابراز نظر دربارۀ پیشرفت‌های مذاکرات زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان با طالبان پرهیز کردند، اما آقای اسپر گفت: «کلید ختم جنگ در افغانستان، توافق سیاسی است.» به گفتۀ او «امریکا هم اکنون در این مسیر قرار دارد و آرزومند است که به نتیجه‌یی دست یابد.»

این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که گفت‌وگوها میان نماینده‌گان امریکا و طالبان از چند روز به‌اینسو ادامه دارند.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صحفۀ تویترش نوشته‌است که گفت‌وگوها میان نماینده‌گان طالبان و امریکا در حضور ملا برادر و زلمی خلیل‌زاد تا نیمه‌های شب گذشته ادامه داشت و قرار است این گفت‌وگوها پس از چاشت پنج‌شنبه، دوباره آغاز شوند.

امریکا هم اکنون ۱۴هزار نیرو در افغانستان دارد که بیشتر آنان مصروف مشوره‌دهی و آموزش نیروهای امنیتی افغان استند.

منبع: طلوع نیوز

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا