خبر تازه

انفجار در ورودی حوزه ششم امنیتی شهر کابل ده‌ها زخمی برجا گذاشت

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت/بهداشت افغانستان در صفحه توییترش نوشته که ۹۵ زخمی این انفجار به بیمارستان‌های شهر کابل منتقل شده‌اند.

وزارت داخله/کشور افغانستان می‌گوید که حوالی ساعت ۹ صبح امروز یک انفجار در مربوطات حوزه ششم امنیتی در غرب شهر کابل رخ داده است. وزارت صحت/بهداشت افغانستان گفته تاکنون ۹۵ زخمی از این رویداد به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید که مواد منفجره جاسازی شده در یک خودرو، در ورودی حوزه ششم امنیتی شهر کابل منفجر شده است.

آقای رحیمی در مورد آمار کشته‌ها و زخمی‌های این رویداد جزئیاتی نداده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت/بهداشت افغانستان در صفحه توییترش نوشته که ۹۵ زخمی این رویداد به بیمارستان‌های شهر کابل منتقل شده‌اند. آقای مایار گفته که زنان و کودکان نیز شامل زخمی‌های این رویداد هستند.

مردم محل گفته‌اند که پس از انفجار صدای تیراندازی نیز در ساحه شنیده شده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید که مواد منفجره جاسازی شده در یک خودرو، در درب ورودی حوزه ششم امنیتی شهر کابل منفجر شده است.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و مدعی شده که یک مرکز جلب و جذب نیروهای افغان را هدف قرار داده است.

حوزه ششم امنیتی در یک منطقه پر رفت و آمد شهر کابل قرار دارد و یک مکتب نظامی مربوط به وزارت دفاع افغانستان نیز در نزدیکی آن موقعیت دارد.

روز گذشته نیز در نتیجه یک انفجار در حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل دستکم ۵ نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارت‌خانه دیروز گفته بود که این انفجار ناشی از یک مین مغناطیسی جاسازی شده در یک دوچرخه/بایسکل بوده و خودروی حامل کارمندان معینیت مبارزه با مواد مخدر در کابل را مورد حمله قرار داده است.

در همین حال اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که نیروهای قطعات ویژه این اداره شب گذشته در چند منطقه شهر کابل عملیات‌های تصفیه‌ای انجام داده و عملیات در دو منطقه دیگر در حال اجرا است.

این اداره افزوده که در نتیجه این عملیات‌ها بزرگ‌ترین مخفی‌گاه ‘دشمن’ از بین برده شده است.

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا