خبر تازه

وزارت داخله افغانستان؛ دستکم ۲۰ کشته و ۵۰ زخمی در حمله به دفتر ‘روند سبز’

وزارت داخله/کشور افغانستان اعلام کرده که در نتیجه حمله دیروز مهاجمان به دفتر “روند سبز” در کابل دستکم ۲۰ نفر به شمول ۱۶ غیر نظامی کشته و ۵۰ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

دیروز پس از یک انفجار، گروهی از مهاجمان به دفتر “روند سبز” در کابل که ریاست آن را امرالله صالح، وزیر داخله پیشین و نامزد معاونت محمد اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری به عهده دارد، حمله کردند.

وزارت کشور افغانستان افزوده که نیروهای امنیتی افغان حدود هشتاد و پنج نفر دیگر را از ساختمانی که مهاجمان به آن حمله کردند، نجات داده‌اند.

این وزارتخانه دیروز گفته بود در این حمله دستکم دو نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت داخله/کشور افغانستان اعلام کرده که در نتیجه حمله دیروز مهاجمان به دفتر “روند سبز” در کابل دستکم ۲۰ نفر به شمول ۱۶ غیر نظامی کشته و ۵۰ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.
این درگیری شب گذشته با کشته شدن مهاجمان به پایان رسید. گفته می‌شود مهاجمان چهار نفر بودند.

این حمله نخست با انفجاری شدید در حوالی ۴:۴۰ بعد از ظهر در نزدیک دفتر روند سبز در جاده میدان هوایی (فرودگاه) کابل شروع شد و پس از آن مهاجمان وارد یک ساختمان شدند.

این درگیری شب گذشته با کشته شدن مهاجمان به پایان رسید. گفته می‌شود مهاجمان چهار نفر بودند.

ساعاتی پس از این حمله روند سبز افغانستان با انتشار عکس‌هایی از امرالله صالح در صفحه توییترش نوشت که حال آقای صالح خوب است اما چندین نفر از اعضای این سازمان زخمی و کشته شده‌اند. در این عکس‌ها به نظر می‌رسد بازوی راست آقای صالح زخم برداشته است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

واکنش‌ها

حمله به دفتر امرالله صالح همزمان با آغاز نخستین روز کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت و واکنش شماری از نامزدان را در پی داشت. دیروز شماری از نامزدان ریاست جمهوری از جمله محمد اشرف غنی، رحمت الله نبیل، عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر این حمله را محکوم کرده و ابزار خرسندی از سلامتی آقای صالح کردند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) نیز با محکوم کردن این حمله گفته که کاندیداها غیر نظامی هستند و خشونت در کمپین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان جایی ندارد.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امورد صلح افغانستان در واکنش به حمله دیروز در صفحه توییترش نوشته که حمله به دفاتر حزب سیاسی آقای صالح “باور نکردنی و اقدام روشن در راستای تروریسم” بود. آقای خلیلزاد ضمن تقبیح شدید این رویداد گفته که مرتکبین این حمله باید به دادگستری معرفی شوند. او افزوده؛ ما در راستای مبارزه با تروریسم در کنار افغانستان ایستاد‌ه‌ایم.

سفارت هند در افغانستان، سفارت آلمان در افغانستان و وزارت امور خارجه پاکستان نیز حمله دیروز به دفتر “روند سبز” در کابل را محکوم کرده‌اند.

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا