خبر تازه

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در مرکز ولسوالی آبند غزنی سه نفر را کشت

منابع محلی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان تایید کردند که صبح امروز یک خودرو بمب‌گذاری شده در مرکز ولسوالی آبند این ولایت منفجر شده که تلفات و خسارتی به همراه داشته است.

در خبرنامه دفتر والی غزنی آمده که انفجار حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح امروز، شنبه(۵ اسد/ مرداد) رخ‌داده، زمانی که این خودرو قصد ورود به ساختمان ولسوالی را داشت.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به بی‌بی‌سی گفت که سربازان این خودرو بمب‌گذاری شده را در یکی از پست‌های بازرسی نزدیک ساختمان ولسوالی شناسایی کردند که انفجار بوقوع پیوست.

او گفت که در این انفجار سه سرباز کشته و ۱۲ سرباز دیگر زخمی شدند. به گفته آقای نوری شش نفر از زخمی‌ها به ولسوالی مقر در نزدیکی ولسوالی آبند منتقل شده‌اند.

به گفته او شدت انفجار باعث شده که ساختمان‌هاى ولسوالى و فرماندهی پلیس ولسوالی آبند شدیدا آسیب ببینند. وزارت کشور افغانستان گفته که یک خودرو حامل چهار تن مواد انفجاری در شهر قندهار کشف شده است

وزارت داخله/کشور افغانستان نیز اعلام کرده که مقام‌های محلی ولایت قندهار در جنوب افغانستان نیز یک خودرو بمب‌گذاری شده را کشف کردند که در آن چهار تن مواد انفجاری جاسازی شده بود.

این خودرو بمب‌گذاری شده در حوزه پنجم شهر قندهار کشف شده است.

در ماه‌های اخیر شهرهای غزنی، قندهار و کابل شاهد حمله‌های خونین بوده‌اند. چندی قبل انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در شهر غزنی ۱۲ نفر کشته و ۱۷۹ نفر زخمی شدند.

هفته گذشته نیز در نتیجه حمله گروهی از مهاجمان به فرماندهی پلیس قندهار دست‌کم ۱۲ نفر کشته و حدود ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گروه طالبان ‌دیروز به بی‌بی‌سی گفت که در واکنش به تشدید حمله‌های نیروهای امنیتی افغانستان، رویکرد جنگی خود را تغیر داده و روی هدف قراردادن مقام‌ها و نهادهای حکومتی در شهرها متمرکز شده است.

در حمله‌های روزهای گذشته، بیشتر قربانیان غیر نظامیان بوده‌اند.

منبع : بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا