خبر تازه

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان خواستار بررسی اتهام تجاوز جنسی به زنان افغان شد

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، از دادستانی کل این کشور خواست گزارش‌های مربوط به اتهام تجاوز جنسی به زنان در نهادهای دولتی را با جدیت دنبال کند.

اخیرا گزارش‌هایی از آزار جنسی زنان در نهادهای مهم پایتخت پخش شده که عاملان آن افراد عالی‌رتبه قملداد شده‌اند.

آقای دانش امروز، یکشنبه (۲۳ سرطان/تیر) در “کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان” در کابل گفت در صورت اثبات چنین اتهاماتی، دادستانی باید “بدون کمترین تردید و با شجاعت تمام” عاملان آن را افشا کند و سنگین‌ترین حد مجازات را برای آنان در نظر بگیرد. تا “این لکه‌های ننگ از دامن پاک حکومت زدوده شود.”

آقای دانش افزود که اگر این اتهامات به اثبات نرسد، افرادی که دست به اتهامات بی‌اساس می‌زنند و چهره بانوان را مخدوش می‌سازند، باید مجازات شوند.

او تاکید کرد که هر جرم و تخطی از قانون، یک امر شخصی است و هر شخص باید پاسخگوی اعمال خود باشد و “این کمال نامردی و بی‌انصافی است که برای رسیدن به اهداف سیاسی از هر نوع وسیله نامشروع استفاده کنید و به خاطر عقده‌های شخصی و به جهت این که دست شما از سوء استفاده‌ها کوتاه شده، به تخریب و ترور شخصیت انسان‌های پاک دست بزنید.”

دولت افغانستان در ماه‌های اخیر با اتهام‌ آزار جنسی علیه زنان روبرو شده است. حدود دو ماه پیش یک مشاور سابق رئیس جمهوری عده‌ای از دولتمردان را متهم کرد که در ازای دادن شغل به زنان، از آنها درخواست رابطه جنسی کرده‌اند. دولت افغانستان این ادعاها را رد کرده اما بی‌بی‌سی اخیرا با زنانی مصاحبه کرده که ادعا می‌کنند مقام‌های عالی حکومتی آنها را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.

منبع: بی بی سی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا