خبر تازه

واکنش دبیرکل سازمان ملل در برابر حمله طالبان در کابل

انتونیو گوتریش، دبیرکل سازمان ملل روزسه شنبه (۱۱ سرطان) دریک  خبرنامه گفت که وی از حمله روز دوشنبه در منطقۀ پرجمعیت غیرنظامیان کابل که مسوولیت اش را طالبان به عهده گرفتند سخت خشمگین و متاثر شده است. 

بر اساس معلومات اولیه دراین انفجار بیش از ۱۰۰ تن غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان زخم برداشته و این انفجار خساراتی به مکاتب و سایر زیرساخت های غیرنظامی در نزدکی محل آسیب رسانده است. 

دبیرکل تأکید می‌کند که قوانین بین‌المللی بشردوستانه به طور صریح  حملات بی رحمانه علیه غیرنظامیان را ممنوع کرده است و از جناح های درگیر درافغانستان می خواهد که مسوولیت های شان را در قبال حفاظت جان غیرنظامیان ادا کنند. 

دبیر کل همچنان تسلیت عمیق خود را نسبت به خانواده های قربانیان و دولت و مردم افغانستان ابراز می دارد و آرزوی بهبودی سریع برای کسانی که زخمی شده اند. 

مهاجمان انتحاری، حوالی ساعت نُه پیش از چاشت امروز (دوشنبه، ۱۰سرطان) بر یک مرکز لوجیستک وزارت دفاع ملی در منطقۀ پل محمود خان از مربوطات حوزه شانزدهم امنیتی کابل حمله کردند. 
 
این مهاجمان، نخست یک موتر پر از موادمنفجره را در ورودی این مرکز انفجار دادند و سپس وارد این مرکز شدند به درگیری پرداختند.

این انفجار به حدی نیرومند بود که صدای آن در بخش‌های دور دست شهر کابل نیز شنیده شد.

بربنیاد آمارها، در این رویداد یک تن جان باخته‌است و بیش از صدتن دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: طلوع نیوز

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا